Det blommar tidigt i år!

Pioner och daggkåpa. Foto: Palena

Liten rapport från naturen!
Kom just hem med en bukett pioner och daggkåpa som jag fick av min svärdotter! Hon heter också Helena och tar över efter mig på gården. Blommorna har jag själv satt en gång i tiden.
Har plockat rölleka som jag ska torka. Det är tidigt i år med allt. Älggräset och rallarrosen blommar redan. Beror nog på att det var så varmt förra sommaren. Med denna bukett gratulerar jag alla som fyller år och som vill se något vackert som pendang till allt elände som flyter förbi på nätet.

…….

Detta inlägg publicerades i Kuriosa och märktes , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Det blommar tidigt i år!

  1. hllviken skriver:

    🌺 🌹 🌸 Vilken härlig blomma Anne Widdecombe är!

    Gillad av 1 person

  2. Helena Palena skriver:

    Indeed! Där har vi en moder som vet var skåpet ska stå! 😛

    Gilla

  3. hllviken skriver:

    Det var en sådan njutning att lyssna på hennes utskällning så jag lyssnade flera gånger och skrattade gott varje gång 🙂

    Gilla

  4. Helena Palena skriver:

    Nigel Farage sitter bredvid och skrattar! Hon kanske är hans mamma. Nä, jag bara skojar!

    Gilla

  5. hllviken skriver:

    Samma andas barn i alla fall 🙂

    Gilla

  6. hllviken skriver:

    Hon kunde försvara sig mot PK-attacken!

    Gilla

  7. Helena Palena skriver:

    Heja Anne W! Fler såna och världen skulle ha en chans att friskna till! 😛

    Gilla

  8. Helena Palena skriver:

    Heja Anne W! Fler såna och världen skulle ha en chans att friskna till! 😛

    Gilla

  9. Helena Palena skriver:

    Ha, ha, ha va´kul! Just på den nivån är hela klimatbluffen! Gode Gud fräls oss från eländet!

    Gilla

  10. hllviken skriver:

    🤣 😀 😅 😂 🤣

    Gilla

  11. hllviken skriver:

    Intressant om den globala eliten:

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.