Satan Zlatan! Säger Sverige och inte ”i det här landet”!

Snacka om att tippa fel: 3-1 till Finland var min gissning! Hade jag tippat 5-0 till Sverige hade Finland vunnit. I alla fall i min värld. Roligt för Sverige med tanke på att dom fick stryk i hockeyn.

Zlatan är en lång kille. Hans hår hänger och han måste ha ett band i skallen. Inte så snyggt. Men kille kan göra mål. Så frågan blir vad som skulle hänt om inte Zlatan fanns. Nu blev det hattrick och en assist. Erik Hamrén är snål med beröm. Men den här gången kunde han inte låta bli att hylla killen. Han tänder cigarr och dricker segervin. Hamrén är från Ljusdal. En liten köping nära mig. Sen är det bara 1,5 mil till Järvsö. Till Ljusdal åker jag bara när jag ska på Systemet. Jag kan också beställa på vår Icabutik som har utlämning. Jag har sex mil till Hudiksvall och runt fyra till Ljusdal.

Zlatan hade inte spelat på tre veckor på grund av en skada i en fot. På det hade han en förkylning så det var strongt gjort att han orkade spela. Zlatan gav en eloge till Elmander som kutade extra för hans skull. Nu ska han ha semester med sin fru och sina barn. Säger att han ska ta det lugnt, återhämta sig och njuta av solen vi har i Sverige. Heja Zlatan som säger Sverige och inte i det här landet!

Lite fakta: Zlatan Ibrahimović, född 3 oktober 1981 i Malmö, är av bosnisk och kroatisk härkomst. Han har vuxit upp i Rosengård. Zlatans efternamn kommer från fadern Sefiks sida och är muslimskt. Zlatan är emellertid troende katolik. Ibrahimovic är en av dom bäst betalda fotbollsspelarna i världen. Han är ensam om att ha tagit emot Guldbollen, priset som Sveriges bästa fotbollsspelare, fem gånger. Nu blir det nog en sjätte Guldboll.

Uppdatering: Lipton sågar Zlatan å engelska folket vägnar.

Expr Expr SvD SvD


…….

Det här inlägget postades i Människor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Satan Zlatan! Säger Sverige och inte ”i det här landet”!

  1. karinochurban skriver:

    Aha, en Hälsing till 🙂
    Jo jag kommer därifrån, Ljusne. Men vi bor som bekant i Nynäshamn nu.
    Ja det blev utklassning.
    Nu så ”bör” det vara klart, men vem minns inte Costa Rica? 🙂
    Tandläkare besöket gick bra och ska nu käka antibiotika tio dagar.
    Önskar dig en trevlig dag / Urban

  2. Helena Palena skriver:

    Urban: Bra att du skriver ditt namn under. Svårt annars att veta vem man talar med när två bloggar i ett. Nä, jag är inte hälsing. Jag bara bor här. Jag är stockholmare. Idag är det varm här. Värmen slog till Tur att det fläktar lite och vi slapp åskan. Hörde bara lite muller från väst igår.

  3. karinochurban skriver:

    Karin har aldrig bloggat, men jag tänkte att hon kunde prova på 🙂
    Hon läser gärna vad alla skriver om och kommenterar sedan hos mig?
    Jag ska kanske skriva mitt namn under hela tiden så att folk förstår 🙂
    Tackar.
    /Urban (börjar med det hos dig)
    Ha en skön dag.

  4. Antonia skriver:

    Zlatan kan, när han vill. Vissa är talangfulla helt enkelt. 🙂

  5. mrmhalland01 skriver:

    Zlatan är duktig på att ”leka boll”.
    Kul att han gjorde det i landslaget denna gången, det är väl inte så ofta ?

    Jag beundrar Zlatan för att ha ”klättrat från ett till synes omöjligt läge” och naturligtvis för hans talang.

    Samtidigt beundrar jag människor som dagligen räddar andras liv, för en halvtaskig lön.
    Jag beundrar människor som först arbetar hela/delar av dagen och sedan helt utan ersättning hjälper människor i nöd.
    Jag kan till och med beundra politiker, d.v.s de som arbetar i kommuner/landsting på sin fritid för ringa ersättning. Jag tror att många av dem gör det av övertygelse.

    Tro mig, jag är inte avundsjuk på Zlatan, men, jag ser fram emot den dag då ett landsting (eller kommun) säger att : ”Just DEN sköterskan skulle passa in i vårt team och vi är beredda på att det kostar att få hennes/hans kompetens hos oss” !

    Jag är glad för Zlatans framgångar i Europa (och naturligtvis i Svenska landslaget), men tycker likväl att detta (all idrott) är för högt prioriterat jämfört med välfärd i vårt land.
    Det finns ju knappt en (större) stad i Sverige som inte har byggt en ny arena för 100-tals miljoner de senaste åren !

Kommentera

