När får katten sitt vaccin?

Katt i blå soffa. Akvarell

Fick ett mejl från Pär i Thailand. Han hittade bara min hönstavla. Han ville se mer. Så nu lägger jag ut en katt också. Annars finns det en kotavla under boxen Tavla däruppe och sen kan man klicka sig vidare.

Läkemedelsbolaget har tjänat 55 miljarder på Pandemrix – svininfluensavaccinet. Oj, oj, oj va´mycket pengar. Vilken lukrativ business! Man kan undra när husdjuren ska vaccineras. Det kommer säkert något till dom också vad det lider. I alla fall tilltar hysterin och köerna växer. Lustigt att man döpte vaccinet till Pandemrix och tog patent på det långt innan smittan bröt ut i Mexico. Som om man redan visste att det skulle bli en pandemi! Trevlig fredagkväll på er alla! Varma som kalla!

AB SvD SvD
——-

Detta inlägg publicerades i Tavlor och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

59 kommentarer till När får katten sitt vaccin?

  1. Antonia skriver:

    Nu har du nog sått en och annan frö 😉

    Verkligen fin tavla om missen. Hör henne spinna ända hit…

    Gilla

  2. Helena Palena skriver:

    Antonia: Det är en han! Han heter Hjalmar och blev 19 år. Han dog september 2007 på soffan. Jag tog hem veterinären och sövde ner honom.

    Det sista han gjorde på sommaren var att komma hem med en stor ekorre i munnen. Jag tog kort. Har det här på bloggen. Han ville visa att han fortfarande var still going strong. Men hans halvbro Putte fick leva för länge så jag ville inte göra om samma misstag med Hjalmar. Deras mamma var från Drottiningholm. Henne hade jag med mig när jag flyttade hit där jag nu bor.

    Gilla

  3. Znogge skriver:

    Vilken trevlig Hjalmar! Jag gillar verkligen din tavla 🙂 Man blir glad av den!

    Gilla

  4. Marius Banan skriver:

    Är det det där som kallas ”Naivism”?

    Svarade dig på min blogg men skriver här också eftersom jag inte tror du hänger så mycket på min blogg.

    ______

    Helena, Förstod först inte hur du menade att Baxter tog patentet på Pandemrix eftersom det är GlaxoSmithKline som tagit fram den produkten.

    Är det du vill säga att Baxter tog fram Celvapan före april och döpte det till Celvapan?

    Gilla

  5. Helena Palena skriver:

    Znogge: Folk säger att dom blir glada av mina tavlor. En del som läst vad jag skrivit i tidningarna här genom åren blir förvånade. Dom trodde jag skulle måla helt annorlunda.

    Marius: Baxter har patentet på vaccinet. Pandermix är samma sak som Celvapan. Det är bara det att i det sistnämnda finns inget kvicksilver eller skvalen. Det gör det i Pandermix som svenskar nu får för fullt. Även små barn.

    Tyska armén får Celvapan eftersom man är särskilt rädda om dom och vill inte utsätta dom för fara.

    Gilla

  6. Marius Banan skriver:

    Ok hjälp mig att förstå rätt.

    Baxter tar fram ett patent på ett vaccin och säljer det sedan som Celvapan.

    GSK säljer sedan också från samma patent? Fast under namnet Pandemrix en produkt som är lika men ändå inte.

    Om det inte är exakt samma bör det ju också ha ett eget patent? Sålde Baxter patentet till GSK?

    Gilla

  7. Marius Banan skriver:

    På Pandemrix wiki finns GSKs patent på Pandemrix

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pandemrix

    Patentet är från den 28e september 2006. Med detta bör vi väl kunna avfärda argumentet ”Baxter tog fram vaccinet en månad före utbrottet och döpte det sen till pandemrix”

    Gilla

  8. fairymary skriver:

    Vilken ljuvlig katt!
    Har du den som vykort?

    Gilla

  9. LatentEnergi skriver:

    Om regeringen haft en riskanalytiker så skulle den allmänna vaccinationen stoppats nu. Både den personliga kostnaden och samhällets kostnad är större med vaccinering än utan.

    Om regeringen har en riskanalytiker så är det antagligen bara prestige och tröghetsmoment som håller vaccinationen igång.

    Politiker är obildade och säkert lätta offer för läkemedels-industrins lobbyister.

    En riskanalytiker i regeringen skulle kunna informera regeringen om många andra risker i samhället som kostar samhället och individer mycket mera än influensan.

    Men kasta nu inte bort mer av ditt dyrbara liv på att ta influensa-sprutor.

    Den kostnad du riskerar pga influensan motsvarar högst 6 timmar av ditt liv, (statistiskt sett).

    Gilla

  10. Helena Palena skriver:

    Marius: Det tar sig sa han som sket på sig. Vem tror du äger GSK? Om patentet är så gammalt är det ju ännu värre. Vilken lobbying för att få ländernas myndigheter att göra som WHO vill. Vi gick och var rärdda för fågelinfluensan som inte kom. Redan november 2007 beställde vi svinflunsavaccinet och lägligt nog kom det lite utbrott här och där. Och hur är det nu? Nio har dött i flunsan sägs det. Alla hade underliggande sjukdomar.

    Mary: Just detta motiv har jag inte gjort vykort på. Men jag kan skicka ett annat om du mejlar din adress.

    Latent: Regeringen har ingen riskanalytiker när det gäller det här. Nu är det bara att köra. Kampanjen är i full gång och ingen vill tappa ansiktet. Kvällspressen eldar på med krigsrubriker och letar fall med ljus och lykta.

    Gilla

  11. Josef Boberg skriver:

    För katten – vaccinera ej katten – tycker Josef B. 🙄

    Gilla

  12. Josef Boberg skriver:

    Marius Banan – Baxter har patent på produktionsmetoden av vaccinet – och när det var godkänt den 5 mars 2009 – så kom som av en tillfällighet svinVirus-smittan i Mexiko City 3-4 veckor senare ❗

    Tala om en fantastisk parallell sannolikhet tidsmässigt – tycker Josef B. 8)

    Gilla

  13. Marius Banan skriver:

    Helena >> Är det Baxter som äger GSK? Hur får du ihop det? Du får gärna försöka förklara ägarstrukturen.

    Josef har nu visat ett dokument med Baxters patent, jag gav dig en länk till wiki där GSKs patent finns. Det är två olika patent och därför är din historia fel. Jag ser nu att du ändrat ditt inlägg till ”långt innan”, vilket är korrekt.

    Kul att jag får rätta dig OCH skita ner mig. 😉

    Gilla

  14. Josef Boberg skriver:

    Var och en är ju envåldshärskare på sin egen blogg, faktiskt… 💡 – hävdar Josef B. 🙄

    Gilla

  15. Helena Palena skriver:

    Josef: Jag är drottning på min blogg ja! Har varit i Bollnäs av alla ställen hela dagen i affärer.

    Marius: Vem som äger vad kan väl kvitta lika när det gäller vaccinet. Patentet sitter säkert och sen kan andra tillverka i parti och minut. Med och utan gifter och hit och dit. Huvudsaken kanylerna når armarna på alla människor som gärna exponerar sig för det hela. Och vad vi ska göra när det muterat är en annan femma. Då får vi fråga Socialstyrelsen.

    Gilla

  16. Marius Banan skriver:

    Hallå det var faktiskt du som skrev ”vem tror du äger GSK?” och inte jag. De som tagit fram vaccinen tillverkar dem också så några ”alla andra” existerar inte heller och jag tror knappast det är den typen av läkemedel kommer tillverkas generiskt senare.

    Varför bryr sig inte journalisterna om sanningen skrev du ju i just detta ämne på newsmill. Hur kan du ställa den frågan om du själv uppenbart saknar grundläggade kunskap?

    Gilla

  17. Helena Palena skriver:

    Marius: Vem tror du äger GSK? WHO har lobbyister som sitter på två stolar. Ta och koncentrera dig på det istället. Och i den här soppan skulle vi verkligen vara behjälpta av lite grävande journalistik.

    http://www.information.dk/215355

    Men om du vill och orkar kan du läsa mer hos Jane Bürgemesiter. Du hitta henne på the flu case i min blogroll. Och här kan du läsa en bra insändare som är inne i HT idag:

    http://helahalsingland.se/asiktstorget/insandare/1.1543364

    Gilla

  18. Tanja Bergkvist skriver:

    Mina fyra katter ska inte få vaccinet iaf! verkar ha en del biverkningar…. Man blir fundersam när man ser följande sammanställning: http://www.vaccinationsfaran.se/

    Gilla

  19. Marius Banan skriver:

    Alltså jag har koncentrerat mig på vem som äger GSK ganska ordentligt men eftersom det är ett publikt börsnoterat bolag med en sjuhelsikes massa ägare direkt och indirekt så ställer jag frågan istället till dig. Vem? Säg någon?

    Kul att du refererar till ”en bra insändare i tidningen” SOM DU SJÄLV HAR SKRIVIT. Ursäkta mina versaler.

    Det finns ett virus och det förbereddes vaccin. Vad förväntade du dig att WHO skulle säga om saken?
    WHOs funktion är vad jag vet inte heller någonting annat än högst rådgivande i såna här frågor.

    Gilla

  20. Marius Banan skriver:

    Helena >> Jag har läst om Jane Burgermeisters stämning eller vad vi ska kalla det. Någon slags dokument där hon vill påvisa att Baxter begått ett brott. Ett av hennes bevis är detta

    — Dr Fedoroff har varit vetenskaplig och teknisk rådgivare till USA:s utrikesminister Condoleezza Rice sedan 2007. Under den nya Obama-administrationen är hon rådgivare till Hillary Clinton.

    ”Vi måste fortsätta att minska ökningen av Jordens befolkning, planeten kan inte försörja många fler människor,” sade dr Fedoroff och underströk behovet av att människor blir bättre på att hantera ”obebyggd mark” och särskilt vattentäkter. —

    Detta är enligt Jane ett av motiven till att Baxter skapade biovapen som de senare släppte ut – fågelinfluensan. Seriöst Helena, tar du sånt på allvar? Jag har inte sett sämre smörja på år och dag tror jag.

    Gilla

  21. Josef Boberg skriver:

    Marius Banan – mitt tips blir: ” Läs på själv !” – tycker Josef B. 😉

    Gilla

  22. Josef Boberg skriver:

    …för nätet är ju fritt för alla – i Sverige i vart fall – än så länge i vart fall.

    Gilla

  23. Helena Palena skriver:

    Tanja: Det är ingen sinekur att vaccinera sig. Det kan komma surt efter. Immunförsvaret triggas igång och sen kan saker och ting hända. Som man inte alls hade väntat sig. Och det kan ta tid. Det är bara det att då sitter man fast med alla skägg i brevlådan som går att uppbringa i världen. Ingen kommer att hjälpa dig. Niemand. Glakso har en friskrivning från sånt i sitt hemliga avtal med Sverige och alla andra länder.

    M Banan: Vi har en seriös människa i Sverige – Leif Arnold – som har gjort ett 600-sidigt dokument och lämnat in en stämning i Sverige också. Det finns folk som försöker.

    Jag är inte en blygsam person. Jag står inte på mig själv. Det är det så många andra som försöker göra. Min insändare är mycket bra.

    Det spelar ingen roll vem som äger GSK eftersom dom använder redan färdiga patent för sin framställning av vaccin. Det blir som en slags STIM-rörelse.

    Josef: Än så länge är det fritt. Så får vill härja på ett tag till. Men vi är säkert reggade både här och där.

    Gilla

  24. Helena Palena skriver:

    Just nu ligger jag etta bland dom tio mest besökta på Newsmill! Hur ska vi se på det?

    http://www.newsmill.se/

    Gilla

  25. Helena Palena skriver:

    M Banan: Gör nu som Tanja tipsade om och gå till denna länk och se vad övrga världen pysslar med. Här hemma får man ju inte höra något i media.

    http://www.vaccinationsfaran.se/

    Gilla

  26. Josef Boberg skriver:

    HelEna – fall jag ej har gett Dig någon ”rak” eloge tidigare – för att Du vågar förmedla sådant som ”trattmedia” (video 2,5 min) ej får lov att skriva – SÅ FÅR DU DEN ELOGEN NU ❗ från Josef B. 🙄

    PS. Bloggvärlden är nog världens räddning ifrån dom förryckt GalenPanniga globala MaktHavarna, tror jag… 💡

    Gilla

  27. Marius Banan skriver:

    Josef >> Läs på själv? Det är ju det ja gör? Det tog mig tio minuter att hitta faktafel i Helenas Newsmillartikel.

    Helena >> Du har svalt för mycket konspirationsteorier och därför saknar du trovärdighet.

    Sen är det alltid kul att säga saker som ”hemliga avtal” eftersom detta inte går att motbevisa.

    Det är ingen som vill stå på dig men när du nu har spridit din newsmillartikel där du blandar ihop cervapan och pandemrix så är det faktiskt du själv som står för vilseledningen du säger dig arbeta mot.

    För att förstå hur utveckling, patent, produktion och vaccin fungerar kanske det skulle vara bra för dig att träffa någon som kan svara på dessa frågor åt dig.

    Gilla

  28. Marius Banan skriver:

    Jag är ledsen Helena men vaccinationsfaran.se håller samma nivå som en En ding ding värld ungefär.

    Jag läste också där att WHO kommer TA ÖVER hela samhällets funktioner. Varför? Jo för att något snille på sidan har länkat till ett dokument för hur man ska hantera influensan lokalt. Jag hoppas ingen tar det där på allvar eftersom det är som att ta in helt normal information och tolka fel med vilja.

    Gilla

  29. Helena Palena skriver:

    Marius Banan: Du har helt rätt. Jag har fel. Det är ingen som dött av vaccinet. Och ingen som fått missfall. Världen är jättebra och WHO kommer inte att utlösa sin pandemiklausul. Vi kan sitta lugnt i båten och förlita oss på Socialstyrelsen och Läkemedelsverket. Vi är i trygga händer. Tack för att du talar om det för mig. Tack än en gång.

    Agneta: Här är mycket bra info om flunsorna!

    http://www.vitamera.se/artikel-fragor-och-svar-om-svininfluensan-p69.html

    Gilla

  30. Marius Banan skriver:

    Tråkigt att du intar en så defensiv ton. Jag har inte nämnt någon socialstyrelse och ej heller något läkemedelsverk i mina inlägg. Vad jag kan se har jag inte refererat till dem.

    Jag är glad att du är tacksam att jag får lära dig några elementära detaljer du borde vetat före du skrev dina inlägg på newsmill och lokaltidningen. Tyvärr har ditt inlägg nu blivit läst och länkat av många som också fått fel information.

    Gilla

  31. Helena Palena skriver:

    Banan: Fattar du inte ironi! Det jag har skrivit står jag för. Den som lever får väl se vilken värld vi lever i. Sista ordet är inte sagt i det här. Du behöver inte nämna våra myndigheter eftersom du har lagt ditt liv i deras händer. Du är väl vaccinerad och klar om jag har förstått det hela rätt. Lycka till!

    Gilla

  32. Marius Banan skriver:

    Helena >> Klart att jag förstod ironin.

    Ja precis jag är en livs levande vaccinerad person men inte är min enda källa till information och ställningstagande myndigheter. Jag kan läsa annan information precis lika väl som du kan.

    Att min beslut sedan blir samma som de råder till är väl bra i mitt fall. Det är lite för enkelt att utse resten av befolkningen till flocktänkare och er själv till upplysta bara för att ni råkar ha en avvikande uppfattning. Enligt min uppfattning har ni åkt på en allvarlig släng av group-think då ni hetsar varandra med det ena efter det andra utan att ens resonera logiskt.

    Gilla

  33. Helena Palena skriver:

    Marius: Måste säga att jag tycker att det är bra att det fnns människor som går emot – Bo Zackrisson t ex. Han är kunnig. Här kan du läsa om det hemliga avtalet.

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3609341.svd

    Saxat ur hans blogg:

    ”Vi har under flera år vetat om att den så kallade vetenskapen styrs av industriella intressen. Särskilt när det står miljarder på spel, vilket det gör inom läkemedels- och livsmedelsindustrin. Vi vet också hur många av dessa kopplingar ser ut mellan industri, experter och myndigheter. Nu har vi också fått bekräftat det vi länge misstänkt, nämligen att WHO:s uppgradering av svininfluensan till en världsomfattande epidemi var följden av korrumperade opinionleaders. Om detta vet danska medier att berätta. Frågan är när svenska medier vet att berätta om detta?”

    ”Tegnell svarar inte på min fråga om ansvaret för biverkningar
    På sluttampen frågade jag Tegnell hur ansvarsbiten är reglerad i det hemligstämplade pandemigarantiavtalet. Vilket ansvar har vaccinproducenten Glaxo Smith Kline om vaccinet skulle visa sig ge oönskade biverkningar. Tegnell försökte svara, men inte på min fråga. Han räddades av gong-gongen, eftersom programledaren konstaterade att tiden var ute.”

    http://blogg.passagen.se/millimetervagor/

    Gilla

  34. Marius Banan skriver:

    Jo men något hemligt avtal existerar ju inte. Det är bara det…

    http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/37830

    Den här pressreleasen är från:

    Socialdepartementet
    Avtal om pandemigaranti för leverans av influensavaccin

    2006-04-20 13:23

    ( tid för att finna detta var ca 30 sekunder på google )

    Gilla

  35. Helena Palena skriver:

    Marius: Vad vill du säga med detta! En pressrelease säger väl inget om vad som står i avtalet.

    Gilla

  36. Marius Banan skriver:

    Helena: För mig är inte saker hemliga om man gör en pressrealease?

    Bo vet alltså precis samma saker som vem som helst redan vet och lika lite om det som är konfidentiellt, VAD det nu skulle kunna tänkas vara.

    Lustigt nog skriver han INGET i sin artikel om något som är hemligt men han kallar det ändå för ”Hemligt avtal”.

    Gilla

  37. Stan skriver:

    Nog kan man tycka att det är konstigt att staten inte bad att få omförhandla avtalet när WHO helt plötsligt ändrade sin definition av vad som räknas som pandemi!
    Om det är så att det stod i avtalet att vi måste beställa vaccin när det blir pandemi och det då plötsligt ändras så att man kan kalla läget för pandemi varje år!
    Här finns ett avtal:
    http://drop.io/di04iwv6202

    och här ett som tycks säga att biverkningar inte får nämnas förrän bolaget godkänt!
    subject to confidentiality : ….”Any detail concerning the development plan, including the intermediary or final results of the clinical trials, before thee have been published by Glaxo Smith Kline.” http://bit.ly/59C4wh
    enligt en svensk läkare boende i Belgien – http://www.asanat.org

    Gilla

  38. Helena Palena skriver:

    Marius: Om du får biverkningar av vaccinet eller blir sjuk så kan du inte komma och kräva något av någon eftersom det frinns en friskrivningsklausul i avtalet mot sånt.

    Stan: ”Göran Stjernstedt på Sveriges kommuner och landsting, SKL,säger till Sveriges Radios Ekot att det kan bli aktuellt att omförhandla det avtal som reglerar Sveriges köp av vaccin.
    – Jag har inte alla klausuler i avtalet klart för mig och vi har definitivt förbundit oss att köpa 18 miljoner. Men jag förutsätter att vi kan omförhandla med företaget eftersom förutsättningarna ju har ändrats.”

    Då var budet en spruta. Men det har som sagt ändrats igen.

    http://www.dagenssamhalle.se/zino.aspx?articleID=16459

    Gilla

  39. Marius Banan skriver:

    Helena >> Vad jag förstår är det ett brukligt upplägg när avtals skrivs eftersom det vore omöjligt att försäkra sig emot alla möjliga biverkningar. Att det finns biverkningar har GSK aldrig nekat till eller hur?

    Stan >> Varför skulle de omförhandla när de ändå ville ha vaccinet? Hade det inte funnits hade en stor del av befolkningen KRÄVT ett vaccin.

    Gilla

  40. Helena Palena skriver:

    Marius: Med andra ord får du skylla dig själv om du skulle ända upp med en autoimmun sjukdom som MS, ALS, ME ellr något annat konstigt.

    Gilla

  41. Marius Banan skriver:

    Helena >> Ja absolut. ALS känns som något av det grymmaste som kan hända en människa och anhöriga. Det är väldigt viktigt att vi tänker på vad vi injicerar jag håller med om det, samma sak gäller vad vi stoppar i oss. Jag äter numera nästan bara obesprutad mat och kött där man varit strikt med användandet av antibiotika hos djuren.

    Läste alldeles nyss i den mexikanska tidningen att man är uppe i 576 dödsfall pga svininfluensan förresten. Där ska man använda ett vaccin från Sanofi-Aventis och man börjar nu när som helst.

    Håller också på att försöka på rätsida på patentgrejerna. Hur det fungerar eftersom det verkar som att man patenterar tillverkningsprocesser och inte själva ”lösningen” är inte helt okomplicerad känner jag.

    Gilla

  42. Helena Palena skriver:

    Marius: Bra att du gräver! Patent på vaccin – många tillverkare – ger mycket pengar till Baxter (som äger patentet).

    I Sverige har visst 10 dött nu. Alla hade underliggande sjukdomar. Men media gräver med ljus och lykta och kommer säkert att hitta fler såna fall.

    Det händer hemska saker i Ukraina. Synd att inte DN skriver om det. Eller, har du sett något?

    Gilla

  43. Helena Palena skriver:

    Josef: Bra länkar. Instämmer i alla nio skälen. Jasså – bröt flunsan ut 24 april?

    Gilla

  44. Josef Boberg skriver:

    CBS Documentary on 1976 Swine Flu – Part 1Makers Of Vaccine Refuse To Take H1N1

    Nja… – HelEnadet var nog tidigare = i början på april, såvitt jag vet… 💡 – men det rapporterades den 24 april.

    Gilla

  45. LE's sekreterare skriver:

    Viskar till Helena:

    Var det inte vid fågelinfluensa-larmet som stora dyra
    investeringar i nya vaccinfabriker gjordes?
    Sedan blev fågelinfluensan ingen pandemi.

    Investerare gillar inte att förlora sina pengar.
    En sådan tur att svininfluensan blev klassad som pandemi, inte sant?

    Konspiratoriskt trams eller krass affärsverksamhet?

    Gilla

  46. Marius Banan skriver:

    hehe nej helena jag har dålig koll på Ukraina. Det händer alltför mycket i världen känns det som. Sen begränsar det mycket med språken och annat alfabet förstås.

    Det första bekräftade fallet i Mexiko var den 11:e april.

    http://svt.se/2.115563/1.1765941/de_har_dott_i_svininfluensan

    Här säger den tråkiga sammanställningen att det är 15 dödsfall i Sverige, tre stycken utan att vara i riskgrupp.

    Gilla

  47. Helena Palena skriver:

    LE: Krass affärsverksamhet rakt upp och ner!

    Marius: I min tidning står att alla tillhört riskgruppen. Vi får väl se vart det slutar när säsongen är slut.

    Så länge WHO klassar denna pandemi som en sexa får vi har kvar ratingen i flera år. Det innebär nya sprutor varje höst tills WHO sänker klassningen. Och varför göra det när man kan tjäna massor med pengar?

    Gilla

  48. Marius Banan skriver:

    Helena >>Jag tillhör själv en riskgrupp och har ingen lust att dö för det. En vanlig influensa skulle heller inte vara någon risk för mig alls. Det finns en tendens till att tolka riskgrupp till > de skulle ändå dö och det tycker jag inte är rättvist. Vi får se om vi kommer få ta vaccin igen. Jag tror personligen inte att det kommer bli så.

    Josef >> Finns det inget klimathot? Jag kan själv tycka att just Co2 grejen får för mycket utrymme men samtidigt tror jag världen skulle må bättre om vi konsumerade på ett sätt som inte var lika skadligt för naturen. Co2-jakten leder ju till att de andra ämnena minskar också i samma takt.

    Jag fick inte betalt av Rotschilds för att tycka så 😉

    Gilla

  49. Josef Boberg skriver:

    Näääh… – det tror jag ej heller – för Du har ju under Din tid här på HelEna´s blogg – blivit så åt hållet självständigt tänkande och skrivande så att det märks – tycker Josef B. 😉

    Gilla

  50. Josef Boberg skriver:

    …synd att det ej går att kommentera ”hemma hos Dig”… 😥

    Gilla

  51. Josef Boberg skriver:

    …utan föregående granskning, alltså…

    Gilla

  52. marcus skriver:

    Du skrev på Annicas Dahlqvists för ett tag sen följande:
    ”Fågelinfluensan kom aldrig så man beställde virus hösten 2007 till svininfluensan istället! Allt var ett hafsverk av monumentala mått! Men tror ni Socialstyrelsen skulle erkänna det? Nej, det är för mycket prestige i det hela. Allt är en bluff liksom klimathotet och finanskrisen är.”

    Hur är finanskrisen en bluff???

    mycket intressant med ett svar

    Gilla

  53. Helena Palena skriver:

    Marcus: Det står lite fel där – jag menade att man beställde vaccin hösten 2007! Men det blev lika rätt med virus också med facit i hand.

    När det gäller finanseriet kan du läsa min artikel på Newsmill – Bo Lundgren och den finansiella avgrunden.

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/03/23/bo-lundgren-och-den-finansiella-avgrunden

    Gilla

  54. Marius Banan skriver:

    Helena >> Det är ju visserligen rätt, man beställde vaccin mot en eventuell pandemi i april 2006. Det berodde med säkerhet på vad som hade hänt tidigare med fågelinfluensan. Fågelinfluensan har haft många utbrott genom åren och den nuvarande svininfluensan är ju en typ av fågelinfluensan.

    Josef >> Hitills har ingen fastnat i min stenhårda censurering får jag säga. Däremot har det funkat bra eftersom det händer att besökare lämnar sina kontaktuppgifter om de har speciella frågor så publicerar jag aldrig något om det.

    Gilla

  55. Marius Banan skriver:

    Hej igen!

    Tänkte bara skriva här om de hemliga delarna av avtalet.

    http://svt.se/2.22620/1.1788289/hemligt_avtal_om_svininfluensavaccinet

    ”Sidor och meningar strukna
    I och med att sidor raderats och meningar strukits över i avtalet går det inte att se vilka villkor som finns kring leveranserna eller vad vaccinet kostar för Sverige.

    -Det är klart att det är viktigt att få veta det. Men det är tyvärr en sådan uppgift som vi har varit tvungna att hemlighålla, säger Anne Rundquist som är chefsjurist i Stockholms läns landsting.

    -Skulle vi lämna ut det skulle det skada landstinget och det skulle även kunna skada leverantören, fortsätter hon.”

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.