Wachtmeisters Rebellpris för sin kritik av idiotin med massvaccineringarna!

Rebellen Ian delar ut pris till andra rebeller!Ian Wachtmeister utlyste en tävling – Årets Rebell – på sin blogg. Jag kammade hem tredje priset. Första fick Tanja Bergkvist och andra Gudrun Beims. Ni kan läsa mer på Ians blogg.
Jag fick priset med motiveringen: ”Helena Palena känner vi alla igen. Aktiv på denna sida, beredd att strida för sina åsikter. Just nu aktuell i kritiken av vad hon kallar ”idiotin med massvaccineringarna”. Yrke Rebell!”

Tusen tack för utmärkelsen Ian! Ni vet väl att han utkommit med sina memoarer – Rebellerna. Jag ska skriva om boken sen när jag läst den. Har i alla fall tittat på en del bilder på Ians blogg och har sett Ians vackra mamma – Adrienne de Geer. Enne kallad. Så vacker!

Idiotin med massvaccineringarna fortsätter. Igår drog Aftonbladet på stort med att en liten pojke dött. Det toppade hela ettan. Pojken föddes med en sjukdom och det är inte klart om han hade svininfluensan. Men det hade han ju enligt tidningen förstås! Och inne i tidningen ett helt uppslag med de sörjande föräldrarna. Det är makabert det som sker. Man vill sälja lönsummer på att skrämma folk. Man vill inte tjäna pengar på att stå i folkets tjänst. Nej, nej och åter nej. Vem styr medierna? Skulle tro att läkemedelsjättarna gör det.

Läser på Stans blogg mycket bra för den som vill hänga med på idiotin. Nu har en gravid kvinna dött sen hon tagit sprutan. Får vi läsa det stort uppslaget i AB tro? Tur att ungdomarna verkar ha huvudet på skaft. Dom vägrar vaccinera sig! Ungdomen har alltid varit framtidens hopp. Dom läser dessutom på nätet och får sig sanningar till livs som inte står i våra av makten kontrollerade medier. Bravo!

——-

Detta inlägg publicerades i Influensan och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

39 kommentarer till Wachtmeisters Rebellpris för sin kritik av idiotin med massvaccineringarna!

  1. Stan skriver:

    Grattis till platsen på prispallen! och tack för länkningen. Det är som du skriver, makabert det som sker, man tror inte att det är sant. Visserligen har nu 3 (eller 4 med den lille pojken som var hjärtsjuk och inte togs om hand av sjukvården) dött av ”svininfluensan”, men det är så många som dör per dag ett helt vanligt år av influensa! Men det verkar alltså som att massmedierna slutat rapportera om döda efter vaccineringarna! Att döma av mail till andra internetkanaler är siffran uppe i minst 7 nu!

    Gilla

  2. Antonia skriver:

    Gratulerar! Det är alltid stort att få en vinst och erkännande för det man skriver och gör. Fortsätt så.

    Gilla

  3. Helena Palena skriver:

    Stan: Du borde också ha ett pris! Förresten – hur många är det som dött av vaccinet?

    Antonia: Tack! Jag rätt vad det är dimper det ner något. Man vet aldrig vad som väntar runt nästa krök. Kul!

    Gilla

  4. Stan skriver:

    Det femte rapporterades den 27 okt i medierna – http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3196370
    sen verkar det som att man blev oroliga att kampanjen inte skulle tåla fler. Den 30 okt publicerades på theflucase.com ett mail man fått om en man som dött samma dag som han vaccinerats, man skriver även We have also received unconfirmed information of several more deaths in Sweden…! Och den 2 nov kom det fram att en gravid kvinna dött samma dag som hon vaccinerats – http://www.andersnilsson.name/2009/11/en-gravid-tjej-dod-efter-vaccinering.html
    Minst 7.

    Gilla

  5. Znogge skriver:

    Grattis till priset! Bra att du står upp för dina åsikter. Fortsätt så!

    Gilla

  6. Tanja Bergkvist skriver:

    Grattis Helena!

    Jaså, så bloggen fortsätter. Vad bra! 🙂

    Gilla

  7. gotiskaklubben skriver:

    Grattis till priset, Helena Palena!

    Läkemedelsindustrin ja. Gotiska Klubben har en misstanke om att den även har sponsarat Lars Noréns pjäser på Dramaten.

    Vi har inga säkra bevis ännu. Men uppsidan är uppenbar för deras del: vem fan behöver inte antideppmedicin när man genomlidit en Lars Norénpjäs?

    50%-50%?

    Gilla

  8. redaktörn skriver:

    Det är rent otroligt hur mycket dumheter som sprids på nätet.
    Jag vill gärna ställa detta till rätta och kan nu berätta att regeringen planterat konspirationsteorierna om vaccinet i syfte att så många som möjligt ska dö av influensan. De tror nämligen att fler alliansväljare än oppositionens kommer att ta sprutan.
    Ja, det är helt sant, i alla fall lika sant!

    Gilla

  9. Bo Engwall skriver:

    Hej grattis !

    Ann-Cathrin gästade Aschberg i kväll om svininfluensan. Programmet ska kunna ses senare på nätet på TV8 play.

    Gilla

  10. fairymary skriver:

    Grattis Helena! Välförtjänt!

    Och så roligt att du inte slutat blogga….blev lite ängslig häromdagen.

    Det är sannerligen något sjukt över svininfluensan…..vitsen helt ofrivillig….eller i alla fall om rapporteringen av den….

    Hörde idag om en man som dog av hjärtinfarkt ….men egentligen var det nog svininfluensan som rådde för det….

    Gilla

  11. Helena Palena skriver:

    Znogge och Tanja: Tack!

    Gotiska: Man kan skämta bort det hela med att vaccinera oskyldiga människor. Lars Norén är inte så tokig som man kan tro. Han skriver från sidan. Alla familjer är dysfunktionella och det plockar han fram Han gör så gott han kan.

    Redaktören: Tack för rolig kommentar. Det kan vara bra att försöka skämta bort det makabra.

    Engwall: Wow! Har Ann-Cathrin blivit inplockad i tv-sofforna. Grattis till henne. Hoppas många tittade.

    Mary: Det brukar dö en hel hög med människor varje säsong av vanlig influensa. Visst runt en 2 000. Men det är helt bortglömt. Vi ska bara ha FOKUS på en sak i taget.

    Var tog fågelinflensan vägen? Var tog klimathotet vägen? I media alltså. Jamen herregud – bort med dom för annars får ju inte svineriet plats.

    Gilla

  12. Josef Boberg skriver:

    GRATTIS HELENA ❗

    Om det sviniga vaccinet (som ger MYCKET klirr i kassan för dom som har hittat på det) har jag minnesanteckningar HÄR – och om blindstyret Al Gore & Co HÄRhälsar Josef B. 🙄

    Gilla

  13. gastlind skriver:

    Vill du uppmana ungdomarna att gå i graven? Det är vad som kommer hända om de följer din uppmaning. 30-40% av de som dör i flunsan är unga tidigare friska vuxna. Men du ser ju ingen nytta i att rädda liv utan ett större värde i att leva ”Naturligt” – inte sant? Det är helt uppåt väggarna.

    Om samhället skulle resonerat och prioriterat likadant som du under de sista 100 åren så skulle vi ha mycket sämre hälsa och livskvalitet idag än vad vi faktiskt har. Folk skulle fortfarande dött i gamla utrotade sjukdomar som folk knappt ens vet vad de heter längre.

    Josef tror fortfarande att det är något fult att tjäna pengar på läkemedel. Det är ju bättre att folk blir svårt sjuka än att någon sniken företagare får pengar för att hålla dem friska, inte sant? 😉 För övrigt har riksdagen redan betalat för allt vaccin. Det vore att kasta pengarna i sjön om vi nu ej tog tillvara på det.

    Gilla

  14. Helena Palena skriver:

    gastlind: Varje svensk hoppas jag kan tänka själv. Det kan jag och jag litar inte på Socialstyrelsen.

    Gilla

  15. fairymary skriver:

    Riksdagen betalat för vaccinet????

    Är det inte vi skattebetalare som står för notan?

    Gilla

  16. gastlind skriver:

    Visst kan folk tänka själva – Men de flesta är skrämmande okunniga inom naturvetenskap och (i ditt fall) biologi. Då är de stackarna mer lättlurade av konspirationsteoretiker och andra ”rebeller” som Wachtmeister säger.

    fairymary: Riksdagen har betalt bolaget för att få vaccin. Visst är det vi skattebetalare som får pröjsa. Som allt riksdagen beslutar om…

    Gilla

  17. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – GastLind – och jag som trodde att läkare (som ju FairyMary är) visste en hel del om biologi.

    Är det ej konspiratoriskt att kalla någon annan för konspirationsteoretiker (= en som vågar ge uttryck för det icke MainStreamade) – istället för att bemöta vederbörande i sak ❓ – undrar Josef B. 8)

    Gilla

  18. gastlind skriver:

    Josef: När jag skrev ”ditt” utan att rikta frågan så syftade jag på Helena och inte FairyMary. FairyMary har ju inte gjort några inkompetenta biologiska uttalanden (åtminstone såvitt jag vet).

    Konspirationsteorianhängarna har som jag ser det inte med civilkurage att göra utan bristande kunskap i medicin och källkritik.

    Gilla

  19. fairymary skriver:

    Eftersom jag apostroferats i inlägg ovan vill jag gärna redovisa min ståndpunkt i frågan.

    Jag tycker generellt att vaccinationer är ett medicinskt och etiskt knepigt ämne. Jag är tacksam för vaccin mot smittkoppor, tbc, mässling, polio för att nämna några av de viktigaste. Röda hund-vaccinet till unga flickor också….för att förhindra att barn föds döva om mamman får sjukdomen under graviditet

    Dock hade jag stor personlig vånda inför ställningstagande till mässlingvaccinering av mina barn faktiskt….I vårt välnärda land är det inte en livshotande sjukdom…..

    Vad gäller svininfluensan är den mer en social ”fara” som jag ser det än en rent medicinsk sådan eftersom många kan bli tillfälligt ”utslagna” från arbetslivet samtidigt. Jag tycker att mediarapporteringen har tappat sans och balans…

    Visst är det oerhört tragiskt med de enstaka dödsfall som förekommit….men var är rubrikerna om den katastrofala globala mödradödlighet som gör otaliga barn föräldralösa varje dag år ut och år in…..

    Vi bortskämda västerlänningar tror att vi kan kontrollera livet in i minsta detalj för att vi har råd att köpa dyra mediciner och vacciner….glöm det mina vänner!

    I den situationen vill jag hedra t.ex. Helena Palena som tänker själv och tar ställning!

    Gilla

  20. gastlind skriver:

    Jag tycker ställningstagandet är ganska dumt… Ska man inte eftersträva att minimera skadorna av sjukdomar om man har möjlighet till det? Ska man strunta i att utveckla och testa mediciner och vaccin för att de kan vara farliga i ett tidigt skede för en jätteliten minoritet av befolkningen? Jag vill inte att mina barn eller barnbarn ska behöva dö i cancer eller andra hemska sjukdomar i en avlägsen framtid för att en inskränkt, bakåtsträvande och vetenskapsfientlig rörelse lyckats förbjuda eller förhindra utvecklingen av vaccin, mediciner och behandlingsmetoder för att dessa är ”onaturliga”.

    Gilla

  21. fairymary skriver:

    gastlind, vill du precisera vilket ställningstagande du tycker är ”ganska dumt”?

    Gilla

  22. gastlind skriver:

    fairymary: Helenas ställningstaganden i mina diskussioner med henne här på bloggen. De tenderar att sluta i påståendet att ett ”naturligt” förhållningssätt att strunta i att påverka kroppens immunförsvar på något vis alls skulle vara att föredra framför behandling med vetenskapligt utprövade mediciner eller behandlingsmetoder.

    Gilla

  23. fairymary skriver:

    Helena kan säkert tala för sig själv…..jag har inte tolkat hennes ställningstagande på samma sätt som du gör….

    Om du inte vill att dina barn eller barnbarn inte ska dö i ”cancer eller andra hemska sjukdomar”….och vem vill det?….

    ….skulle jag föreslå att du talar med dem om livsstil och miljögifter…..

    Personligen är jag mer rädd för rädslan än för virus…..

    Gilla

  24. gastlind skriver:

    Ang. livsstil och miljögifter: Det är också precis vad jag kommer göra, men det är lite svårt då jag ej har några barn ännu 🙂

    En viss andel av cancer utvecklas ju från virus och inte bara p.g.a. kemikalier eller radioaktivitet. Du som läkare känner säkert till att HPV kan ge cancer i såväl livmoder som hals. Som jag förstått finns det fler virus som kan ställa till med jobbiga sjukdomar för oss. Så det finns absolut anledning att forska på om vi eftersträvar att minska lidandet.. oavsett om man är rädd för det eller ej.

    Låter jobbigt att vara rädd för rädslan… lite kontraproduktivt. Nästan som att peppa upp sig för att försöka sova (ej att rekommendera om man har sömnproblem… jag har testat 🙂

    Gilla

  25. fairymary skriver:

    Oj så mycket trevligt du har framför dig då!

    Ja visst känner jag till HPV och dess relation till cancer. Och att virus sannolikt är involverat i många andra ”jobbig sjukdomar”. Och självklart ska man forska. Vem har sagt något annat?

    Den pågående massvaccinationen är ingen vetenskaplig studie. Man kunde förstås ha randomiserat, dvs. gett slumpvis vaccin respektive koksalt…..det hade dock troligen varit svårt att få någon etisk forskarnämnd att godkänna ett sånt upplägg….

    Jag hoppas att forskare ändå kommer att göra vetenskap av det som pågår….det man kan göra är t.ex. att jämföra olika länder med varandra eftersom olika länder valt så olika strategier.

    Jag tycker inte att det är jobbigare att vara rädd för rädslan än att vara rädd för virus….eller för cancer….för den delen.

    Jag tycker rent av att det är lättsammare….jag har erfarenheter av många sorts rädslor som jag mött under studietid och ett långt yrkesliv, både egna och andras…..

    Gilla

  26. fairymary skriver:

    Ja…apropå rädsla….

    så har jag funderat lite sen igårkväll över varför jag är mer rädd för rädslan än för t.ex. virus, cancer etc.

    Så här är det: för mig är rädslan mycket mer påtaglig och tydlig, lätt identifierbar hos mig själv och andra. Om det är min egen rädsla kan jag tala med den och klura ut om den är reell eller bara rädsla för en fantasi. Om reell….vad kan jag göra för att undvika hotet. Om det är rädsla för något inbillat är det bara att släppa den….

    Rädsla hos andra är förstås lite knepigare….men när jag väl identifierat den kan jag försöka undvika att bli smittad (ja rädsla är nog mer smittsamt än virus) ….jag kan också välja att ta mig ur de situationer där rädsla är förhärskande…i ren självbevarelsedrift…..

    söndagens filosofiska inslag…..

    Gilla

  27. Josef Boberg skriver:

    Hade ej rädslan funnits inplanterade i wåra gener – så skulle Wi nog som djurart varit utraderade för länge länge sen – tror jag… 💡

    Dock… – rädsla och icke rädsla är ju två sidor av samma mynt.

    Grejen är väl att vare sig radera bort den ena eller den andra – utan även intellektuellt inse att BÅDA är BASALT LivsNödvändiga = HELT förkasta MainStreamets mer än 6000-årade6000-årade idé om att det ena är bättre eller sämre än det andra.

    Men hur många fixar det ❓ – söndagsundrar Josef B. 😉

    Gilla

  28. Helena Palena skriver:

    Mary: Tack för lite assistans på rätt sätt.

    Gastlind: Man ska välja sina slag. Det är ganska övermaga av dig att pådyvla mig att jag är okunnig i biologi o s v. Jag är en mycket förståndig och vis människa som känner vad jag ska göra och inte göra.

    När det gäller att välja sina slag så tycker jag man ska vänta med att massvaccinera ett helt folk tills vargen verkligen kommer. Nu blir man ju sjukare i den vanliga säsongsinlfuensan än svineriet och ändå dras det stora maskineriet igång i media. Får det inte dig att fundera? Nej, är man frälst så är man.

    Det ligger mycket pengar och makt bakom detta virus och detta vaccin. Sorry men jag köper inte upplägget.

    Gilla

  29. Pingback: Snabb bönhörelse « Fairymary's Weblog

  30. gastlind skriver:

    Mary: Rädsla kan vara läskigt förstår jag… Men det är faktiskt inget du riskerar att dör av i 20-årsåldern… Lätt val för dig förstår jag. Det var väl längesedan du var i situationen.

    Helena: Oj. Högtravande ord som övermaga och pådyvla. Imponerande! 😉

    Det ligger väldigt mycket pengar bakom vårt moderna samhälle med all dess industriprodukter och härliga livskvalitet och relativt höga medellivslängd. Att det ligger pengar bakom betyder inget annat än att folk kan vara beredda att betala för det.

    Amerikanska barn dör i rekordstor utsträckning:

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/3900-amerikaner-influensadoda-1.993470

    När jag själv tittade på ett amerikanskt nyhetsreportage för mindre än en månad sen var det ca 100 döda barn och 1000 vuxna istället för dagens över 500 barn och nästan 4000 vuxna…

    Tycker du fortfarande att konspirationspropagandan är rättvisande? Möjligt att fler människor faktiskt fortfarande dör i flunsa i USA per år. Men det är gamlingar som dör i vanliga flunsan. Många skulle dött rentav av sin nästa förkylning eller vad som än kom i deras väg.

    Snart har redan fler rentav dött i flunsan än antalet som fick de lindrigaste Gullain Barré Syndromen i förra vaccinationskampanjen (4000 stycken av 48 miljoner vaccinerade).

    Gilla

  31. Helena Palena skriver:

    Gastlind: Runt 2 000 dör i vanlig säsongsinfluensa i Sverige. Sju har visst dött i svingrejen. Och hela högen hörde väl till riskgrupper. Känner du till att folk har dött av vaccinet? Nä, hur skulle du kunna göra det eftersom media inte skriver om sånt. Locket på. Cover up.

    Känner du till att Baxter tog paten på vaccinet innan viruset bröt ut i Mexico!!! Känner du till det?

    Gilla

  32. gastlind skriver:

    2 000 där nästan alla är gamla och i riskgrupper ja. I ”svingrejen” är mellan en tredjedel och hälften av de som dör unga och helt friska personer.

    Ja jag känner till att folk misstänks ha dött av vaccinet. Aftonbladet skriver flitigt om det. Det är ungefär lika många som misstänks dött av vaccinet som av svinflunsan i Sverige. Den viktiga skillnaden här är att mer än 20 gånger fler har tagit vaccinet än vad som smittats av flunsan hittills – och då är det ändå en större andel av de som vaccinerats som tillhör riskgrupper än andelen av de som är smittade som tillhört riskgrupper.

    Dessutom är samtliga av de som misstänks dött av vaccinet både gamla och riktigt sjuka sen tidigare. Skulle säkert kunnat dött av nästa ordentliga förkylning eller vanliga flunsan – och garanterat av att bli smittade av svinflunsan.

    Tittar du på USA nu där konspirationsteorierna och misstänksamheten frodats så försöker folk trixa och fuska så mycket de bara kan för att komma över de dyrbara vaccin-doserna som bara finns inköpt åt ca 10% av befolkningen och främst är tänkta åt vårdpersonal och riskgrupper.

    En fråga:
    Hur kan Baxter ha tagit patent på vaccinet när de inte ens tillverkat det? Var har du fått den informationen från?

    Sveriges vaccin Pandemrix är tillverkat av GlaxoSmithKlein om du ej visste det…

    Gilla

  33. Josef Boberg skriver:

    GlaxoSmithKline = tillverkaren av Pandemrix med licens från Baxters patentansökan 28/8-08, rimligen… 💡 – menar Josef B. 😉

    Gilla

  34. Helena Palena skriver:

    Gastlind: Missförstår du medvetet? Baxter tog patent på vaccinet innan viruset eller smittan bröt ut i Mexico.
    Hur kan man ta patent på något man inte vet något om?
    Läs Josefs lägg! Uppdatera dig!

    Gilla

  35. gastlind skriver:

    Josef:
    Oj One Click Group känns ju som tillförlitlig information.. Ta denna till exempel:

    Klicka för att komma åt One%20Click%20On%20Swine%20Flu,%20July%202009.pdf

    De påstår sig förespråka ”common sense” när max en bråkdel av befolkningen har kunskap nog att sätta sig in i frågan.

    Sen påstår de vidare att vitamin c dödar alla virus. Det är ju ett stort skämt. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

    Vidare likställer de tragedin att någon som dör av vanliga flunsan ( en gamling ) med att någon dör i svinflunsan ( över 40% tidigare friska unga vuxna ). Gamlingar dör ju oavsett. Det är inte många år de går miste om.

    Nej tills dess ni hittar en trovärdigare källa till informationen kommer jag inte tro på den.

    Gilla

  36. Helena Palena skriver:

    Gastlind: Läs gärna min summering av hela flunsa-grejen-bluffen!

    Gilla

  37. Pingback: Ian Wachtmeister var en lisa för svenska folket! Vila i frid kära gigant! | Helena Palena

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.