Stoppa Lissabonfördraget! Stöd Declan Ganley! Rösta på Libertas! Wake up!

Declan Ganley - en affärsmän som lägger sina pengar på att rädda oss från lobbyister och Brysseleliten!

Declan Ganley - en affärsmän som lägger sina pengar på att rädda oss från lobbyister och Brysseleliten!

Libertas är ett nytt parti som jag fick ögonen på häromkvällen när partiet lanserades i Sverige. Även om det bara är män på listan i Sverige borde vi alla rösta på det partiet. Declan Ganley har rätt. Libertas är det enda parti som har en chans att bli stort och få rejäl chans att påverka. Genom att finnas i varje land och på så sätt få en massa röster.

Nu stiftas 80 procent av våra lagar i Bryssel. Där finns 190 partier och 27 kommisionärer som inte är folkvalda. Det är en stor röra. Allt är toppstyrt. Nu försöker Declan Ganley desperat stoppa Lissabonfördraget som kommer att ge all makt åt EU. Piratparti och Junilista – små fisar i det blå. Små partier som inte har en chans att påverka i egenlig mening. Partierna är mer som grädde på tårtan. En dekor för att skyla vad som egenligen sker bakom det elefantliknande europaparlamentet.

Libertas hade stormöte i Rom igår. Och Declan Ganley säger i sitt tal att han är Horrified när han läst igenom hela Lissabonfördraget. Om det går igenom är det slut med demokratin. Det är skrämmande med tanke på att folk i gemen inte vet och inte tycks bry sig om vad som pågår. Ganley tyckte först som affärsmän att EU var bra. Men han har tänkt om och som familjefader och med tanke på sina barn måste Lissabonfördaget stoppas. Han låg bakom att Irland röstade nej. Jag har inte tänkt rösta i EU-spektaklet. Men sen har jag tänkt om. Piratpartiet dök upp som vill ha ett fritt internet. Men kanske Libertas är det bästa om man ser till helheten. Det är i alla fall ett parti som har en chans att bli den verkliga maktfaktorn som behövs för att stoppa alla onödiga lagförslag = växande byråkrati som kommisionen lägger fram.

Våra företrädare i regering och riksdag har godkänt Lissabonfördraget utan att fråga mig. Eller dig? Bara så där rakt av. Halleluja! Som har lämnat ut oss till lobbyisterna i Bryssel! Vad säger det om oss svenskar? Vad säger det om våra företrädare? Blinda möss? Lakejer?

Besök hemsidan och titta på en film med Declan Ganley. Tänk, att det finns såna män!

——-

Detta inlägg publicerades i Politik och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Stoppa Lissabonfördraget! Stöd Declan Ganley! Rösta på Libertas! Wake up!

  1. ASj skriver:

    Det finns ganska klara bevis för att Ganley inte bara satsar egna pengar för att propagera mot Lissabonfördraget utan att han fått stora summor odeklarerade pengar från amerikanska myndigheter. Ganley är ingen hyvens kille.

    Gilla

  2. Helena Palena skriver:

    ASJ: Det var som fan! Ska jag tro på dig? Men om det är så och han är ärlig i det han säger skiter jag i var pengarna kommer ifrån.
    Tycker dessutom att han låter mycket ärlig i sitt uppsåt.

    Gilla

  3. cattis skriver:

    Intressant tanke med ett alleuropeiskt alternativ. Tack för tipset. Ska läsa vidare på hemsidan för att bilda mig en bredare uppfattning.

    Gilla

  4. Ramona Fransson skriver:

    Jag var inne på samma linje som du första gången jag hörde talas om partiet men nu tänker jag så här: Stefan Kihlström som är representanten för Sverige är i mina ögon en politisk karrärist, ljuger när det passar och vänder kappan efter vinden.

    Jag var styrelseledamot i Ny Demokrati i Göteborg under Ians och Berts tid, och anledningen till att jag gick med i NYD var att det var det enda partiet som förespråkade att barnbidraget skulle behovsprövas. Barnbidrag till miljonärer är inget för mig.

    Under min tid hade vi rasister inom partiet, och de gick även på mig, eftersom jag var halvjudinna. Den som gick på mig mest var finne, hahahah.

    Nåväl, inom partiet var det flera sossar, (dom drog Bert in) och nyanser av blått (dom drog Ian in) alla dessa tidigare, centerpartister, folkpartister, moderater, sossar, vänsterpartister, miljöpartister och kristdemokrater hade både en och annan rasist inom sig. FY FAN!

    Detta blev till slut olidligt och jag hoppade av. Stefan Kihlström satt i riksdagen under sin tid i NYD och gjorde uppgörelser till höger och vänster utan att informera oss, styrelsen i Gbg. Detta gjorde att jag till slut skällde ut honom offentligt. Så var det sagt!

    Jag har även varit medlem inom moderaterna och en väldans kort sväng inom kristdemokrater för länge sedan.

    Nu är det flera år sedan som jag vände ryggen åt politik och fick nog av samtliga politiska partier och politiker. Det finns naturligtvis en och annan politiker som är sjysst, men de flesta som är aktiva länge inom ett parti, oavsett vilket, är ute efter en plats för att bli försörjd och tjäna pengar. Tro inget annat!

    Gilla

  5. Antonia skriver:

    Tyvärr i praktiken blir det mycket lovande, men när det kommer till kritan så kör de över allas huvud. Jag börjar faktiskt ifrågasätta om det är så bra att man är med i EU. Ju större den blev desto snårigare blev reglerna…
    Jag vet inte på vem jag kommer att rösta, men jag överväger någonstans också att inte rösta i protest.
    Ja, hur man än gör så gör de ändå som dom vill. En rävsax blev det.

    Gilla

  6. Antonia skriver:

    Föresten var kan man rösta? Kan man göra den i förväg också?

    Gilla

  7. fairymary skriver:

    Ett av mina skäl för att rösta på Gudrun Schyman är att jag är trött på ”gubbväldet”….det var också mitt starkaste argument mot att gå med i EU på den tiden det begav sig …att det satt mest herrar i alla församlingar.

    Gudrun har sina mänskliga fel och brister…och/men hon är öppen med dem….

    Hon är begåvad nog att ge männen en match ….

    ….och för mig känns det som att hon står på min sida i min egenskap av kvinna…..

    Gilla

  8. Philippe Öhlund skriver:

    Det är sant att EU har blivit onödigt byråkratiskt.

    Men vi kan ju ändå inte skylla alla problem på EU-byråkraterna.

    Jag flyttade tillbaka till Sverige den 14 april och har alltså fått vänta ett par veckor för att bli folkbokförd igen.

    För ett par dagar sedan blev jag så folkbokförd och har därigenom fått möjlighet att beställa internet, fast telefoni och Tv-kanaler, som jag har blivit lovad till någon gång i nästa vecka.

    För att få ett mobiltelefonabonnemang som svensk medborgare i Sverige skall man dock ha varit folkbokförd i landet de senaste 8 månaderna, enligt telefonbolagens branschpraxis.

    Att jag förhoppningsvis tjänat mitt land förtjänstfullt i utlandet spelar ingen roll.

    Tills vidare behåller jag mitt belgiska mobilabonnemang, för jag har ingen lust att byta kontantkort stup i kvarten.

    Däremot är jag ju som jurist och moderat intresserad av det hela på ett mera principiellt sätt.

    Är det förenligt med svensk demokrati att mina väljare/blivande väljare skall nödgas ringa till Belgien beträffande kommunala angelägenheter de vill påverka?

    Skall telekombranschen verkligen tillåtas skilja på svensk och svensk?

    Varför är utlandsarbete mindre värdefullt än arbete i Sverige?

    Det är bra att vi är generösa i Sverige.

    Här i Södertälje kommun har vi tagit emot fler irakier än USA och Kanada tillsammans.

    Jag har ingen annan synpunkt på detta än att de flesta av dem har rätt att innehå mobilabonnemang till skillnad från mig som representerat Sverige i utlandet, vilket jag finner mycket märkligt.

    Skall inte alla svenska medborgare behandlas lika?

    Jag kan ju heller inte vara ensam om att ha drabbats av detta. Det borde ju finnas återvändande pensionärer från Spanien exempelvis.

    En annan konstighet är att den som har hus och fast egendom i Sverige omedelbart efter folkbokföring i Sverige, som tar två veckor, får rätt till mobilabonnemang, men inte den som har kontrakt på hyreslägenhet som i mitt fall.

    Nu försöker man alltså få mig att köpa hus i Sverige för att jag skall kunna få ett mobiltelefonabonnemang.

    Jag vet hur mycket jobb det är med ett hus, för jag har precis sålt mitt hus i Belgien och har sannerligen ingen lust att köpa ett hus nu när jag blivit ensamstående.

    Jag är också mycket nöjd med min hyreslägenhet i centrala Södertälje.

    Jag tycker det är så otroligt märkligt att man när man kommer tillbaks till Sverige efter nio år i ett annat EU-land, Belgien, blir ombedd att köpa hus för att få rätt till ett telefonabonnemang.

    Det hela saknar ju rimliga proportioner: Vill du ha telefon – köp ett hus!

    Men självfallet behåller jag mitt belgiska abonnemang.

    Min 8-åriga dotter måste ju kunna ringa mig när hon vill och tvärtom…

    Jag har ringt till Expressen och berättat läget och jag får se om de finner att detta kan ha ett allmänt intresse.

    Men vad Sverige har förändrats på 9 år!

    Alla pratar numera nästan som Bengt Bedrup och vill man ha telefon får man vänta tills nästa år.

    Min magkänsla var dock riktig när jag återvände till Sverige – för jag känner att många behöver mig här och jag tänker inte svika.

    Jag slås också av vilket otroligt vackert land vi har – och vilka vackra och vänliga medborgare Sverige har.

    Är det bara våren, eller har Sverige faktiskt blivit lite mänskligare och mindre kallt på nio år?

    Nu får den konservative paragrafryttaren och byråkraten i mig se till att allt onödigt krångel försvinner.

    Gilla

  9. Ramona Fransson skriver:

    Ursäkta Stefan Kihlberg skulle det naturligtvis vara, inte Kihlström, som jag skrev i min tidigare kommentar.

    Jag ska rösta på järntanten Marit Paulsen, jag gillar henne. Rak i sina ställningar och lever vad jag vet som hon lär.

    Gilla

  10. Helena Palena skriver:

    cattis: Ja något annat måste vi ha att rösta på för Junilistans undersökning på över 500 omröstningar visar att alla partier till 97% röstade lika! Så, varför ska en väljare välja höger eller vänster om det inte gör nån skillnad. När dom väl kommer ner till Bryssel så blir det med andra ord jämnt skägg! Vilken demokrati!

    Gilla

  11. Helena Palena skriver:

    Ramona: Tyckte nog att denna Stefan inte var nägon höjdare. Han gav sken av att vara en sån som du framställer honom. Men Libertas kan ju vara bra för det. Jag har också erfarenhet från politiken. Och herregud vilken huggsexa det är om positioner och makt. Det är skönt att slippa. Ska berätta om det någon annan gång.

    Gilla

  12. Helena Palena skriver:

    Antonia: Du kan rösta redan nu. På posten tror jag.

    Mary: Nej, på Gudrun lägger inte jag min röst bara för att hon är kvinna. Hon kan inget göra.

    Ramona: På Marit skulle jag aldrig lägga min röst. Hon var med och ”lurade” in oss i EU genom att skriva ett brev med Mona Sahlin till Sveriges alla kvinnor. Kommer du inte ihåg det?

    ohlund: Vilken skandal! Måste man ha hus för att få ett abonnemang. Vad säger LO och sossarna om det? Var är Rättvisan?

    Gilla

  13. fairymary skriver:

    Helena!

    Jag uttryckte mig oklart eller ofullständigt….jag röstar inte på Gudrun bara för att hon är kvinna….utan för att hon är en kvinna vars värderingar jag delar ….och dessutom en begåvad sådan….

    Marit är i mina ögon också en trovärdig person som tycks mig ha en ideologi som hon står för i teori och i leverne….men hennes hjärtefrågor är inte mina.

    Gilla

  14. Fritt Fall skriver:

    Piratpartiet är de enda som kan komma in med stormsteg i EU. Libertas är för sent ute för att kunna göra något just nu.
    Stöd dem gärna men släng inte bort rösten i detta sena skede.

    Gilla

  15. Helena Palena skriver:

    Mary: Sätter samma frågetecken för Gudrun som Marianne De Geer gör. Hennes senaste oljemålning som heter Jag tänker bara på mig säger resten.

    Fritt Fall: Synd att det är ont om tid. Men Libertas jobbar nog på lång sikt. Ändå tycker jag det är sorgligt att vi inte bryr oss om att vi har lämnat över makten till EU så där bara utan vidare. Vi pratar om vilka vi ska rösta på. Sväljer kamelen och silar mygg. Hoppas Tjeckien säger nej – då ramlar The Lisbon Treaty i papperskorgen av sig själv.

    Gilla

  16. Philippe Öhlund skriver:

    Helena, ja visst är det en skandal.

    Jag analyserar frågan med gamla juristkompisar som kommit upp sig.

    Kanske måste vi stänga av samtliga mobilabonnemang i Sverige temporärt, tills vi fått frågan utredd och rättvisa mellan medborgarna skipats, eftersom uppenbarligen ganska många verkar ha drabbats.

    Det här verkar ju också strida mot en hel del lagar.

    Samtidigt känns det ju helt fel att stänga av vital kommunikation i ett helt land pga detta.

    Gilla

  17. Ramona Fransson skriver:

    Åh, jag som trodde på Marit Paulsen, läser nu på Newsmill att hon och hennes gubbe fått äver 4 miljoner kronor i bidrag för en gård taxerad till 500 000. Fy fan! Nix, det blir ingen röst av mig!

    http://newsmill.se/artikel/2009/04/07/marit-paulsen-kravde-och-fick-miljonbidrag

    Det var då själva helvetet att man inte kan hitta en enda kandidat som inte är en lurendrejare! Men det är som jag alltid sagt, det finns fan inga hederliga politiker, för de kan inte bli topp-politiker om de ÄR hederliga!

    Jädrans!

    Gilla

  18. Helena Palena skriver:

    Ramona: Det där kände jag till sen länge. Jag hade Småbrukaren ett tag som är Rune Lanestrands tidning.

    Håller med! Vem fan kan man lita på! Har googlat lite på Declan Ganley och undrar nu vem han är? Det finns både det ena och det andra på nätet. Vem i hela världen kan man lita på?

    Gilla

  19. Gunnar skriver:

    Hej
    Jag lutar starkt åt att rösta på Piratpartiet i EU-valet. Även om jag förstår att artisterna vill ha betalt för sina alster så har man valt fel väg tycker jag. Det går inte att blunda för den nya tekniken. Innan domen i Sverige nåt högsta instans så har säkert förutsättningarna ändrats igen.
    Varför kan inte bredbandsleverantörerna ge en del av sina stora vinster till artisterna?
    i-)

    Gilla

  20. Helena Palena skriver:

    Gunnar: Du har rätt. Någon måste kunna dela med sig. STIM-folket hade en träff för ett tag sedan. Någon slags lösning måste dom väl kunna komma upp med. Vi kan ju flyga till månen!

    Gilla

  21. Hi, interesting post. I have been pondering this topic,so thanks for sharing. I’ll definitely be subscribing to your site.

    Gilla

  22. Philippe Öhlund skriver:

    Jag gillar din fråga, Helena: ”Vem fan kan man lita på?”.

    Tja, fråga inte Lund – fråga Öhlund! 🙂

    Skojade bara.

    Under tiden kör jag på med mitt belgiska mobilabonnemang, som andra hemvändare, eftersom det är billigare än inhemskt kontantkort.

    Imorgon skall jag få mitt modem, så jag kan koppla in telefonen, datorn och Tvn hemma.

    Det skall bli kul.

    Gilla

  23. menuette skriver:

    Nytt för mig, intressant!
    Det blir PP för egen då jag tror/hoppas att de kan göra ett bra jobb i EU när det gäller övervakningsamhället generellt.
    Dessutom kommunicerar de direkt till sina väljare och de har onekligne lyckats få folk att åtminstone intressera sig lite för dessa frågor.
    (tyvärr förstår ju inte alla vad som är på G.)

    Gilla

  24. Pingback: Mona – politikens lilla frilla – är lugn som en ko! Snart lämnar Sverige över all makt till EU! « Helena Palena

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.