Vad hände vid g20 mötet? Har USA/Israels dollardiktatur baserat på terror fått vika sig?

Ja, hoppas det händer saker! Om nu Putin också är med i ränkspelet så spelar han bra. Eller så är han inte det. Men vissa hävdar att han också är styrd av the banksters. Tror USA/Israel är för giriga och dessutom så ser fler och fler vad dom sysslar med. Innan nätet kunde dom spela fritt men det är svårare nu när allt är genomlyst. Vi får se hur det slutar.

Ett nytt penningsystem

Förord

Samlar ihop det jag skrivit om dollardiktaturen. Kanske måste man läsa det för att förstå detta inlägg. Men jag tror det går att förstå ändå.

—————————–

Det har skrivits en del om att Kineserna fått med Yuan i IMF:s valutakorg (dock extremt lite i svensk fördumningsmedia). Det har framställts som det är en stor grej. Det kanske det är men då på lång sikt.

Det som hotar dollardiktaturen (som av neonliberaler förklätts i ordet ”frihandel”) är, som jag skrev i föregående inlägg, det faktum att Kineserna skapat ett alternativ till USA/Israels monopl på de digitala betalningsvägarna genom Swift.

IMF:s valuutkorg ligger till grund för värderingen av  SDR . Tanken bakom SDR är grundat…

View original post 611 fler ord

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Vad hände vid g20 mötet? Har USA/Israels dollardiktatur baserat på terror fått vika sig?

  1. Helena Palena skriver:

    Putin säger några sanningar om vilka som ligger bakom IS!
    https://www.rt.com/news/322305-isis-financed-40-countries/

  2. Björngunnar skriver:

    Att se in i framtiden kan vara svårt om man inte är ett orakel.
    Desto lättare är det att se tillbaka på vår historia.
    Statskupper förekommer och har förekommit i Sverige flera gånger.just nu verkar diktaturen som kallar sig demokrati ha ett fast grepp om landet.
    Och så har vi ju dom gamla ordspråken, kanske kan de ge vägledning?
    Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket, eller, högmod går före fall.
    Sen har vi problemet med invällarna , det påminner om ett lämmeltåg och är skapat av Soros och hans släkt.
    Vad man också vet är att få av lämmlarna kommer att kunna och vilja försörja sig själva.
    Det är bäddat för en krasch!

  3. Brage Norin skriver:

    ANGÅENDE ”INVÄLLARNA”
    Jag gillar att skriva utmanande. Jag gillar att skriva med hjärtat, inte med det lilla förstånd jag har.
    Den som är uppväxt i en miljö där släkten är den naturliga umgängeskretsen, trivs normalt inte i Sverige. Vi lämnar våra föräldrar på hem när de blir gamla. Vi hälsar bara på dem. Under alla mina år i Kina upptäckte jag ett samhälle där släkten tog hand om varandra. Fastrar, mostrar, gamlingar och barn umgicks nästan dagligen. Både i Shanxiprovinsen och i Inre Mongoliet stötte jag på denna fantastiska kultur (som nu är på väg att försvinna även i Kina). Alla brydde sig om barnen. Alla respekterade de äldre. Jag blev djävligt imponerad.

    Jag tror att de allra flesta människor från Syrien som kommit till Sverige, kommer att ”välla” tillbaka hem när det blir fred. Putin fixar fram freden – det vet jag.

  4. Helena Palena skriver:

    Brage: Människan har alltid tagit hand om sin flock. Annars hade vi inte kunnat överleva. Men allt det där ska slås sönder för att några vill det. Några vill inte ha starka familjer. Några vill ha mamma och pappa som stressar som råttor och som lämnar avkomman åt andra. Bäst så för makten! För stressade människor har inte tid att stanna upp och kolla och förstå vad det är som pågår.

  5. Brage Norin skriver:

    Absolut mitt i prick Helena. Varför fattar så få???

  6. Björngunnar skriver:

    Brage!
    Intressant om Kina!
    I Sverige så fanns det för inte allt för längesedan något som kallades ett undantag.
    I undantaget bodde de gamla på gården när de inte orkade så mycket längre.
    Jag funderar också i de banorna att många invällare kanske kommer att välla tebaka.
    Men Syrier är kanske 1 av 5?
    Fick jag önska mig något inför nästa år så vore det Sverige i en konfederation med Ryssland, vilket bland annat skulle kunna betyda att medborgare med dubbla medborgarskap inte fick äga media .
    Jag tror inte Putin styrs av Illuminati men jag tror att han navigerar med hänsyn till dem, liksom allt han gör är skickligt avvägt för bästa resultat.

  7. Brage Norin skriver:

    Hela vår frihet – hela vår underbara gåva livet – allt är förlorat om vi fastnar i ekorrhjulet köp, slit och släng. Arbeta ihjäl dig till du dör – du får ju i alla fall lite semester – det livet är förlorat. Hur i helvete ska vi komma undan livets stora konsumtionsfälla? Det enda jag är riktigt stolt över är att jag och min fru har brutit oss fria. Vi har bett girigheten fara åt helvetet där den hör hemma. Det har tagit tre års noga planering.

    Det viktigaste steget var att flytta in i en skokartong på 60 kvadratmeter ute på landet.Jag isolerade huset utav bara helvete med spån på taket – ursäkta språkbruket. Nästan nya treglasfönster fann jag på Blocket. Väggarna var redan hyfsat isolerade i det fritidshus som
    jag nu har byggt om till ett åretrunt-boende. En brunn och ett avloppssystem fixade vi snabbt.
    Vårt lilla bostadshus ligger i himmelriket nära en liten sjö. Det bor fyra familjer i byn. Äntligen slipper vi höra bilar. Vi bor i naturen där vi hör hemma.

    Vi skrattar ihjäl oss när vi får elräkningen. Det kostar nästan ingenting att hålla en skokartong varm. Försäkringen är mycket billigt. Det kostar nästan ingenting att försäkra en så liten stuga.
    Taxeringsvärdet är lågt trots att det är ”strandnära”. Med andra ord mycket låg fastighetsskatt.
    Nu har vi kommit ner till 1 600 kr/ månad i s k varmhyra. Jag ska ner till 1 500 innan jag är nöjd.

    Vi har fyra (!) superfina små varmbonade gäststugor – där nästan alla våra ungar ryms samtidigt. Hytterna värms med el. Våra barn och några kära släktingar bor ofta hos oss under sommaren och under jularna eller påsk etc. Alla gäster bor i gäststugorna eftersom vi vill bo för oss själva. Eftersom gården är stor har jag fixat till fem parkeringsplatser – varav två är car-portar under tak (med uttag för motorvärmare).

    Vi har planterat ett fint jordgubbsland, massor av svarta vinbär och krusbär och hallon och äppelträd. Vi plockar massor av bär och svamp i skogen. Vi fiskar i Norge och i fjällen och abborre i sjön där vi bor. Vi äter nästan bara fisk. Jag själv är biodlare och byter en hel del mot honung. Jag älskar mina bin. Nästan alla är sugna på min honung. Jag har bytt renkött och absolut ren potatis mot honung i över 25 års tid. Vi köper alla kläder på återvinningsaffärer i stan – nästan alla – min fru fuskar ibland. Vi har väldigt roligt när vi försöker befria oss från det svineri till konsumtionssamhälle som nästan alla tvingas in i.

    Det är en mycket lång historia och mycket planering. Tack vare att bäcken från sjön rann över tomten kunde vi till och med få oss en fin swimmingpool på tomten. Men smör, filmjölk och andra lokala mejeriprodukter köper vi mer än gärna. Vad som återstår att lösa är tvål och schampo. Fullständigt utbränd björkaska och bivax och lite till – mycket mer behövs inte. En annan biodlare har länge fixat tvål. Vi har massor av bivax så nästa år gör vi vårt första försök med tvål.

    Ett växthusrum mot söder är nästan klart. Vi ska ha ett åretrunt-växthus byggt ihop med vårt lilla hus i framtiden. Vi vill ha alla våra grönsaker från egen odling. Till våren ska detta rum göras klart. Man ska kunna gå in i växthusrummet direkt från huset – eljest blir det inte bra.

    Vi gör uppror mot det svinaktigaste samhälle som den mänskliga girigheten har skapat. Vi köper bara fiskeutrusting. Oj vad fina rullar och spön det finns (och linor). IKEA är faktiskt spännande. Inte ens insatsstyrkan får ut min fru från IKEA. Men hon vill mest titta på all spännande design. Själv sitter jag vid utgången och fikar. Jag avvek från arbetet när jag fyllde 62 år. Min fru befrias om fyra månader vid 58 års ålder. Oj vad jag längtar tills hon blir befriad från slaveriet. Att få leva som man vill är livets mening – och att fiska förstås.

  8. Brage Norin skriver:

    Min själ hör hemma i Ryssland – hos det plågade ryska folket. Jag känner det på musiken. Jag känner det i den ryska litteraturen. När USA faller utför stupet kommer Ryssland att köpa tillbaka Alaska från USA. Då får Ryssland nära 20 tidszoner. Ryssland blir jordens arktiska stornation. Hur vet jag det? Därför att min inre kristallkula har berättat det gång på gång.

    Tron på att allt är vitt eller svart är ett bra bevis på hur korkade vi är. Putin är inte någon hel varm människa, men han är en miljon gånger bättre än massmördarna i Pentagon. Kinas ledare är inte heller några änglar, men de är en miljon gånger bättre än psykopaterna som styr USA.

  9. Björngunnar skriver:

    Isåfall Brage så kanske du liksom jag kan eller håller på att lära dig ryska?

  10. Helena Palena skriver:

    Björngunnar: Har du något bra tips på hur man lättast lär sig ryska utan att åka till Ryssland! Det bästa är ju att bo i ett land ett tag och tvingas lära sig. Det verkar svårt! Konstiga bokstäver o s v.

  11. Stig Olsson skriver:

    Helena, tillåt mig ge ett förslag till att lära sig ryska, eller vilket annat språk som helst. Jag älskar språk själv och använder mig gärna av googles översättningsprogram. Anledningen är enkel… Genom att t ex översätta ordet ”frihet” (tyckte ordet var passande här) så får du samtidigt se hur det stavas på ryska, men också kunna höra hur det uttalas! 🙂
    Jag lärde mig massor av det när jag övervintrade i Thailand förra året. I det här specifika fallet (mig) så passade det ännu bättre eftersom jag kunde visa thailändarna ordet på thai, de gånger vi inte förstod varandra… Underbart tycker jag 🙂

  12. Helena Palena skriver:

    Stig! Tack! Bra tips! Ska testa!

  13. Björngunnar skriver:

    Jag har en mp3 spelare med Pimsleurs ryska språkkurs.
    Den kan man lyssna på när man arbeter med något eller bara tar en promenad.
    Felet med kursen är att den är på engelska.
    Bokstäverna tar lite tid att lära sig, någon sa att det var gjort på några timmar, säg hellre ett par månader 🙂
    Att börja med en resa till Ryssland är inte fel, gillar man landet så blir språket lättare att lära sig.

  14. Nisse skriver:

    Det är intressant med Putin då han helt är extremt bra på schack (eller kanske inte om han är marionett) . Verkar som om han spelat ut de ortidoxa judarna mot zionisterna. Många ortodoxa judar har aldrig accepterat grundandet av staten Israel.

    Nedan artikel är intressant om det draget från Putin fastän den är skriven av journalist från de ”utvalda”:
    http://www.momentmag.com/putins-jews/

    Nedan berättar Putin att efter ryska revolutionen bestod av 80-85% regeringen av judar (hur mycket närmare kan man vara tabut att ryska revolutionen var hopknåpad av judiska bankirer?)

    Samtidigt har det även öppnats ett stort Gulagmuseum . Det verkar som om Putin sakta flyttar gränsen för att tillåta sanningen komma fram där med. Vid invigningen var Solzhenitsyn fru närvarande, hon sa:
    ”Today’s event resonates far beyond the city’s limits, even if it is the capital,” said Natalia Solzhenitsyna, the wife of Nobel Laureate Alexander Solzhenitsyn, author of “The Gulag Archipelago,” at the opening ceremony for the museum. “It is felt nationwide.”

    Solzhenitsyn skrev boken ”200 år tillsammans” där han skriver att det framför allt var judar som drev Gulag-koncentrationslägren. där miljoner och åter miljoner människor dog på riktigt.Den boken är inte ens översatt till engelska fastän den blev en storsäljare i Ryssland (betänk det en gång till – en nobelpristagares bok som blev en storsäljare i Ryssland har inte ens översats till engelska eller svenska – det visar ganska tydligt hur ”fri” vår media är).

    Men samtidigt som Putin verkar verka för att den historiska sanningen ska komma fram så har även han, som artikeln ovan beskriver, en annan sida också som visar på motsatsen. Han har, liksom i många andra länder, gjort det till ett lagbrott i Ryssland att ifrågasätta ”förintelsen” (en liten historisk sidonotis – Stalin hade dödsstraff på alla som pekade ut en jude). Så det är svårt att veta om Putin är en del marionett i en judisk ”infighting” eller spelar schack med egna pjäser.

  15. Björngunnar skriver:

    Jag har snart läst ut En dag i Ivan Denidovitjs liv av Alexsandr Solzjenitzyn.
    Boken 200 år tillsammans lär finnas översatt till engelska på nätet.
    Jag tror att Putin är på riktigt men att han spelar defensivt för att undvika samma öde som Hitler som spelade offensivt, som han själv sa, utan kompromiss.
    Resultatet talar också för sig själv.
    Ryssland styrs klokt och det avspeglar sig i människornas medvetande, Sverige körs mot ett stup mot fördärvet och det gör sig också påmint i människors sinnen.

  16. Sofia skriver:

    En helt annan synvinkel:
    KONFLIKTEN ÄR TOTALITÄRISM – LIBERTARIANISM:

Kommentera

