Det är till å ha det skönt!

McCullock sover

Ja, så här kan det också se ut! Här ligger McCullock bland en del gosedjur! Kortet är taget 14 oktober 2014 sjutton minuter över nio på kvällen. Han är fyra år eftersom han är född under bakstugan 15 juni 2011. Han har många namn: Socker-Muffen, Bertil Sex, Mafotschin och Lurven. Namnet McCullock fick han efter märket på en motorsåg.

 Så här kan ett stilleben också se ut. Titta på nallarna och kaninen! Gissa vad dom tittar på? Jo, på mig som fotar!

Här kan läsa om McCullocks mamma (hittekatt) som höll på att frysa ihjäl december 2010.

…….

Det här inlägget postades i Djur och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Det är till å ha det skönt!

  1. Sofia skriver:

    Gosegulligt🙂

  2. Björngunnar skriver:

    Min katt kom förrförra senhösten och sprang förtvivlat och letade efter mat.
    Jag gjorde iordning en fåtölj i pannrummet med kattlucka.
    På sommaren är han mest ute o jagar möss.
    Han var den enda katten som överlevde när en granne i nästa by flyttade och sköt katterna.
    Vi har ett förtroligt förhållande katten och jag.
    Men in i huset får han inte komma.
    Jag tror ärligt talat inte att han vill…

  3. Helena Palena skriver:

    Björngunnar: En del människor kan inte ens döda katterna på rätt sätt. Fy vad det finns! Min katts mamma var en hittekatt som höll på att frysa ihjäl. Hon var cirka åtta månader gammal och bodde i lagårn under vintern i kornas värme. Sen ut på våren och blev med barn. En av dom ligger på soffan. Känner sånt förakt för människor som misshandlar djur. Tar sommarkatt och sticker sen på hösten och lämnar katten åt sitt öde t e x.
    Din katt har det bra där i fåtöljen och värmen. Det räcker långt. Hela vägen. Bara man får mat och får höra hemma någonstans.

  4. Helena Palena skriver:

    Här kan ni läsa om McCullocks mamma som förfrös sina öron och svans.
    https://parnassen.wordpress.com/2011/04/02/katt-med-forfrusna-oron/

  5. Antonia skriver:

    En underbar stillbild. De vet hur de ska njuta. Kanske snarkar han till lite då och då.
    Jag gillar kanten på din täcke också. Gör så mycket för trivseln.🙂

  6. Helena Palena skriver:

    Antonia: Ja, han spinner så han låter som en motorsåg mellan varven. Därav namnet. Det du ser med spetsen på är en gardinkappa jag köpt på loppis. Under har jag en matta som jag vävt själv. Of course!

  7. Antonia skriver:

    Länge leve riktig hantverk. Jag har alltid nåt jag virkar på. Avkopplande och fingrarna får motion.🙂

  8. Helena Palena skriver:

    Antonia: Samma här! Just nu stickar jag halsdukar. Såna där som man kan sy ihop och sno kring halsen. Annars blir det sjalar.

  9. Sofia skriver:

    Jag håller på att skörda myntan i trädgården.
    Jag vill använda råa blad för smoothies.
    Jag har kombinerat mynta + örtte av citrongräs,
    tyvärr smakade det inte gott.
    Har ni andra recept?

  10. Maja Dacke skriver:

    Sofia, en gång i tiden när jag hade ett land fanns där en ‘stark’ turkisk mynta, som spred sig långt utanför plasthinken (med hål i botten) som den var planterad i. Den fick bli basen i mitt kvällste direkt utifrån: ett blad av den, ett blad av vardera svartvinbär, hallon, salvia, citronmeliss … minns ej … och en rejäl kvist timjan. Lite honung …

  11. Sofia skriver:

    Tack Maja!
    Ska pröva det 🙂

  12. Helena Palena skriver:

    Sofia: Pepparmynta är världens mest använda ört. Skulle dock inte blanda den med citrongräs. Låter inte gott. Man kan dricka pepparmyntate ensamt men oftast blandar man i den med andra örter i sitt te. Torka och ha som fotbad i vinter. Sätter fart på blodet och är bra för trötta fötter. Eller ha i en burk som pot-purri och lyft ibland och lukta. Smula mellan händer och lukta. Man blir glad och upplyft av doften. Ha den som ansiktsbad vid förkylning. Finns ingen hejd vad man kan göra med myntan. Underbar ört!

  13. Sofia skriver:

    Tack, Helena!

  14. Ping: Ida och Socker-Muffen! Äter ni danska grisar! | Helena Palena

Kommentera

