Bloggrapport 2012: 740 000 besökare

Här är ett utdrag:

About 55,000 tourists visit Liechtenstein every year. This blog was viewed about 740 000 times in 2012. If it were Liechtenstein, it would take about 13 years for that many people to see it. Your blog had more visits than a small country in Europe!

Click here to see the complete report.

intressant svd svd dn

…….

Det här inlägget postades i Kuriosa. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Bloggrapport 2012: 740 000 besökare

  1. Well done.

    See you in 2013.

  2. skvitt skriver:

    God fortsättning på det nya året!
    /Skvitt

  3. stefan skriver:

    Energi råvaror vare sig det är mat eller mettall eller vad för råvara spelar ingen roll i detta resonemang jag för. De är alla en grundförutsättning för människan att vara människa liksom vatten och luft. Vad man sen gör med dessa råvaror är individuellt skapande eller genom grupp av enskild natur.
    Så jag vill ha två ekonomier i en. Den ena är det allmännyttiga som alla som vill vara medborgare i måste då ge en viss tid av sig själv i och i det får alla samma grund lön vilket är mängden pengar i samhället.
    Pengarna spenderas sedan utan skatter för den delen är ju säkerhets ställd redan med att ge sin tid för det, det är grunden till mänsklig välfärd. Även om man har gjort sin tid så kan man fortsätta men utan mer än medborgar-lön, det finns alltid folk en då som ska göra sitt i gemenskapen.

    Så total försvar är inte bara vapen det är i högsta grad vatten mat och livsfunktioner som ska säkerhetsställas. För bygget av det allmännyttiga ska alla ha lika värde och ge lika mycket tid.

    Sen hur det sker med lönen privat är privat och inget annat.

    Jag vet att många har svårt för detta resonemang men varför vet jag inte liksom att alla ska ha en kollektiv grundutbildning och rätt till det är ingen som har direkta mot argument mot och att vi ska ha en lika sjukvård för alla är ju ingen som direkt av mängden som är emot så vår kultur är ju lite av det jag säger. Så det är bara ta bort den illvilliga bank fascismen (banksters) och deras huligan politiker som endast har som mål att trycka ner mänskligheten (ser ingen skillnad på partier som existerar i den politiska makten hela pakten är skit).

    Varför skrev jag detta. Jo för om jag någon gång lite längre fram tänker vara aktiv politiker så är detta min riktning och mål.

    Energi vatten mat och ”goda” grunder för alla att ha ett liv och avkomma utan att det ska vara baserat på tävlan om pengar för detta. Och då är det inte alls fråga om ren kommunism eller diktatur allt bara genom den allmänna likväl enskilda viljan att delta. Texten kan formas om men innebörden kommer vara den samma.
    Alltså mina politiska mål. (om jag lever då vill säga)

    God fortsättning till alla

  4. stefan skriver:

    Sen vill jag ju säga ifall jag lever eller inte är inte det primära för mig det primära är för mig att ha en riktning jag känner att jag kan ge min känsla i och känna mig rättfärdig genom det. Något att ramla tillbaka på när jag gör fel för att komma i rätt riktning. Man måste ha ett mål för att ha en riktning.
    Är man politiker och inte kan stå för en riktning eller mål då är man en lögnare och en jävla svamlare.
    Punkt

  5. Helena Palena skriver:

    Stefan: Har man bara ett mål kommer man förr eller senare fram! Det här med samhälle är svårt. Ismerna lurar oss. Det är meningen.

    Det här med privata som startar företag, som tar lån i bank och satsar säkerhet själva är en sak. Den andra är dom korporationer och karteller som styr världen och som delvis uppbyggda på skattemdel – det är fascism. Kommunala företag som är gjorda av gemensamma medel måste ta större ansvar. Privata kan inte det. Har inte råd att anställa folk som inte kan svenska t ex. Så när jag hör att företagen måste ta sitt ansvar och anställa osäkrar jag min revolver. Det finns många enmansföretag som uppmanas att anställa av aningslösa politiker och företrädare för andra organisation. Hur korkad får man bli!Hur korkad som helst när det gäller att slå blå dunster och luras!😛

  6. stefan skriver:

    Man själv kommer inte kanske fram men man har i alla fall en riktning att gå och ju fler som har det ju bättre blir det om de är för det mänskliga dvs.

    Ibland tror jag dessa politiker är bara otroligt korkade. Allvarligt.

  7. stefan skriver:

    Jag är inte lurad jag ser det hela glasklart. Man får utgå ifrån vad saker är helt enkelt. Det finns fördelar i bolagslaget för företagen jämte bankerna också men jag tror knappast någon politiker vet dessa skrifter eller i annat fall fattat vad de läst ifall de råkat det.
    Just nu är det så tokigt att konsensus står över lagen för knappast någon av idioterna har läst vad är pengar. Liksom en ända skillnad är det mellan en skuld-lapp skriven av mig och en som ska representera pengar.
    Och det gäller inte nu för konsensus ,snacka om samhälle som inte ens vet var hitta reglerna innan dom ens ska tolka dom. Ett bevis alltså gott folk att de är rent av korkade för det är inte en fördel in för bankerna eller politikerna att de inte vet.
    Så det är en av anledningarna att jag tror de banks/politiker/presstiterade är mer korkade en korrupta.
    Oavsett hur det är med det så är det ju lika illa vad det är.

  8. stefan skriver:

    Och inte tänker jag grundligt ändra på konsensus i detta fall. För det är ju egentligen öppet hus just nu. De som har makten så att säga kan ju kronkureras ut på sikt. Och till och med en liten stefan kan ju faktiskt i det tysta ta över hela skiten. (en bank sa det rent spontant till mig ,vi gör inga affärer med dig stefan för du kan säga att det var din idee och då tar du över hela skiten) haha vilka jävla ärt hjärnor.

  9. stefan skriver:

    Sorry men du ser min stora respekt för dem hmmmm och därför bör jag nog hålla mig lugn några år till innan jag pyser ut mina ideer i verkligheten. Hinner någon annan före mig så är ju det bara kul.

  10. Antonia skriver:

    Gratulerar! Här ligger man helt klart i lä. Men jag står ändå inte så illa. Om jag tar bort din 7 och höjer med en 10:a så kan jag fylla 12 filmfestivaler a la Cannes.
    Kan sola mig med kändisar i Cannes😉 det är inte illa det. heller.
    Jag vill ha 1000 besökare per dag, men den står stadigt sen några år tillbaka.
    Kanske ska jag skriva om mina misslyckade bak😉
    Nåväl, det är kul att wordpress uppmuntrar oss. Och jag alltid lär mig något nytt här hos dig.

  11. Philip A. Ohlund skriver:

    Duktigt gjort med så många bloggbesökare, Helena!
    God fortsättning på det nya året och med fortsatt stora bloggframgångar!🙂

  12. Josef Boberg skriver:

    Ha det BÄTTRE och BÄTTRE under året 2013 ❗ – önskar Josef

  13. stefan skriver:

    En strävan till bättre och bättre. Ja vad mer en så behövs egentligen för viljan som grund.

    God fortsättning önskar stefan

  14. Helena Palena skriver:

    Stefan: Detsamma! Det kan egentligen bara bli bättre om vi jobbar på det. Seriöst så tror jag också att politkerna har noll koll vad gäller skillnad på små företagare och offentliga institutioner. Det finns inga företagare i riksdagen. De har aldrig satsat en krona på ett företag. Vet inte hur man gör och vad det är. Lever på skattepengar. Men ändå stiftar dom lagar till folk som dom ska lleva av och på.

Kommentera

