Mariujana för eget bruk! Du kan inte åka till månen! Använd ett fejkat namn!

John Lennon och HelenaJohn Lennon med en idol magen! Montage:  Stan

Känner du dig genomlyst på nätet? Känslan av att Storebror har full koll. Det är läskigt. På the net är du ständigt övervakad eftersom ditt online-beteende är guld värt för kommersiella företag. Här är fem råd om du vill minska möjligheterna för exempelvis Facebook och Twitter att kartlägga dina surfvanor och nätintressen. Använd ett fejkat namn ibland. När du beställer flygbiljetter eller liknande måste du såklart uppge ditt riktiga namn. Men det finns en massa ställen där man egentligen inte behöver uppge sin riktiga identitet.

Nu är det lagligt att röka braj för eget bruk i hemmet over there. I president- och kongressvalen i USA i november röstade väljare i flera delstater om liberalisering av marijuana, en trend som pågått i bortåt 20 år med Kalifornien som föregångare. Marijuana för medicinskt bruk tillåts numera i hela 18 delstater, plus District of Columbia. Innehav är lagligt, men inte att köpa, sälja eller att röka utanför det egna hemmet. I veckan legaliserades marijuana i delstaten Washington i USA. Och Colorado står på tur. Men en försvårande omständighet är att legaliseringen av marijuana inte ändrar på ett viktigt faktum – det förblir förbjudet i federal lag. Men i år tog marijuanaförespråkare kampen vidare och talade om att personligt bruk för nöjes skull kunde legaliseras. Sådana förslag gick igenom i Washington och i Colorado, men inte i Oregon eller i Arkansas. Konkret handlar det om 28 gram i Washington för invånare över 21 år och 28 gram eller sex plantor i Colorado.

John Lennon rökte säkert på många gånger. Det har jag också gjort. Hörde ungdomen till. Men blir det lagligt i Sverige kanske man delar på en joint i goda vänners lag. Fast många skulle ju dåna om man började rulla och bjuda på ett bloss. Minns att jag brukade rulla i lakritspapper. Plantorna är fina. Skulle gärna ha några i trädgården. John Winston Ono Lennon, född 9 oktober 1940 i Liverpool, död (mördad) 8 december 1980 i New York. Han tog Yokos namn. Att mörda en sån begåvning var ett helgerån. Tydligen ansågs han som farlig.

För motsvarande 10 miljarder kronor kan du och ytterligare en person hänga med på en resa till månen. I fredags var det 40 år sedan USA:s federala myndighet för rymdfart, Nasa, senast skickade människor till månen. Nu ska tidigare medarbetare vid myndigheten som öppnat eget anordna resor till månen, skriver nyhetsbyrån AP. Alla är välkomna att köpa biljett – nationer, företag och privatpersoner. Prislappen på 10 miljarder kronor – motsvarande Jamaicas BNP förra året – lär dock stoppa de flesta från att köpa biljett. Men glöm det hela. Man kan inte åka till månen. Jordens bluff! Ska återkomma med nya rön. Under tiden kan du läsa detta inlägg.

Helena Palena hår

Bli en hackackare! Spåra ip-nummer!

svd Månen tur och retur intressant

…….

Det här inlägget postades i Politik och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mariujana för eget bruk! Du kan inte åka till månen! Använd ett fejkat namn!

  1. Antonia skriver:

    Jag är nog en av få som har aldrig testat varken gräs eller något tyngre drog.
    Jag säger inte att jag aldrig heller kommer att göra det för om framtiden vet jag inget om. Men känner inget behov av den.
    Ja, månen🙂 den är fin.
    Tror inte heller att man har varit där.

  2. Antonia skriver:

    Rolig bild du har fixat🙂 såg jag nyss!

  3. Ping: Mariujana för eget bruk! Du kan inte åka till månen! Använd ett fejkat … | Köpa hemsida av webbyrå

  4. Helena Palena skriver:

    Antonia: Inte jag som fixat den. Stefan Andersson har gjort den.

  5. Lincoln skriver:

    Jag har väl inte så mycket tilltro till Assange heller men han har nog rätt i när han säger att facebook är värre än Stasi
    http://www.svt.se/nyheter/varlden/assange-facebook-ar-varre-an-stasi

  6. Johan skriver:

    Jag sväääääääääävar.
    Jag flyyyyyyyger till månen by my self

    oooooohhhhh.

  7. Johan skriver:

    😉

  8. illvilligabloggen skriver:

    Är lite tveksam till i alla fall hasch för medicinskt bruk ;testade ;
    lite halvvetenskapligt….tog blodtrycket först 85-134 helt ok;
    rökte på ….oj,oj oj,120-190 direkt satt i i flera timmar.Men
    ska man vara veteskaplig ska man …några dagar senare
    prövade jag i te ….samma utgångsblodtryck ……tog 45 min
    innan det fungerade….sen mådde jag så bra att jag hade
    inte en tanke på att ta blodtrycket igen ..blev lets boogie
    på guran istället spelade i 2 tim -somnade vaknade 4-tim
    senare.Då fick jag en chock balansen borta svårt att gå,
    satt i ,i 6 tim till …..ok jag är ovan -men rätt små Doser.
    Mariuana istället??skiljer det sig förmodligen ..påverkar
    det inte blodtryck och balans lika mycket ;men rent
    terapeutiskt mot smärtor ex är detta nog inget för mig.
    Egendomligt nog sänker sprit blodtryck istället ex
    40 procent 10 cl högst -sen höjs blodtrycket istället.
    Och nej ,nej arbetar inte inom vården är bara en enkel
    musikant-janne

Kommentera

