Försvunnen höna och mygel på etikprövningsnämnden!

Socker-Muffen i det blå! Foto: Helena Palena

När man har djur omkring sig händer det alltid något. Häromdagen var en höna försvunnen när jag skulle stänga in dom på kvällen. Jaha, tänkte jag – det är väl räven eller en hök. Men det är bara en höna som försvunnit under åren som jag inte vet vad hon tog vägen. Och en duvhök slog en tupp. Det såg vi. Så gick det en dag till och så måste jag upp till bakstugan och hämta en sak. Och vem var där om inte hönan! Stackarn! Hon hade levt rövare och vält ner saker och krafsat och haft sig. Så lyckliga vi blev! Hon flög nästan upp i min famn och jag hastade iväg med henne till hönshuset. Hon visste inte i vilken ände hon skulle börja picka så tom i krävan som hon var.

Socker-Muffen i trädet jamar och tittar på mig. Nä, kommer du upp själv kan du klättra ner också. Och det kunde han. Är född under bakstugan. Det var tre hanar och tre honor i kullen. Vi sparade två honor och så han som visade sig bli en långhårskatt som jag måste kamma varje dag. Det gör jag. Älskar min lilla Muffe! Han hatar regn och vill knappt gå ut men gör det ändå. Katterna sover på dagarna och är än så länge ute hela nätterna. De fick vara med sin mamma nästan ett helt år och hon lärde dom jaga och klättra i träd och på husväggar. Mamman var en hittekatt som jag skrivit om här.

Sverige är ett samhälle i moralisk upplösning. Nu senast är det etiknämnden som ställs inför rätta. Man klipper och klistrar och fuskar och har sig. En förundersökning om tjänstefel har inletts mot Centrala etikprövningsnämnden som förfalskade handlingar till journalister. Centrala t o m! Är det ett aprilskämt! Nej, det är Sverige i ett nötskal.

dn svd svd intressant

…….

Det här inlägget postades i Djur, Politik och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Försvunnen höna och mygel på etikprövningsnämnden!

  1. Förvånande? Nej, inte alls! Sekten som invaderat Sverige, ockuperat varje betydande Chefspost inom alla samhällsbärande, samhällsutvecklande funktioner, har i årtionden arbetat på att upplösa svenskars identitet! Varför? Fundera på det … men upplösta själar styrs lättare än de med stark, obetvinglig identitet, eller hur?

  2. Ping: Försvunnen höna och mygel på etikprövningsnämnden! « Bill Houston's Weblog

  3. skvitt skriver:

    Mycket trevligt inlägg. Och så kom det lite samhällskritik på slutet. Det gillar ju jag!

    Kram!
    /Skvitt

  4. Ping: Centrala etikprövningsnämnden och etik « skvitts

  5. Josef Boberg skriver:


    HelEna
    – fin berättelse om djuren❗

    Den svenska modellens samhälle har sina brister – som jag ser det.

    Men ”simma lugnt” – för det kan Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – ”lätt som en plätt” ändra på – genom att ta till oss och mer och mer tillämpa ”Den Vita Skolans nationalekonomi”.

    I o f s så kan jag ha fel i det – men det ”vet” jag att jag ej har.

Kommentera

