Alex Jones: Var är ni alla som stoppar den globala diktaturen? Basel III stänger 50 banker!

Ja, var är vi! Jag är i alla fall här. Lyssna på Alex Jones och fundera på var du själv är! Kristoffer Hell skriver om detta på sin blogg. Där  finns en bra kommentar av Jan-Ola Gustafsson som ni även kan läsa här om den växande ondskan. Lägger även in en lista från en pålitlig vän över vad han tror kommer att hända 2012.

By Jan-Ola Gustafsson

De tre första kommentatorerna förefaller ju ha insett den – tyvärr – skrämmande utveckling som ändå pågått synlig i många år för dem som VILL se vad som pågår i världen. När man själv under flera årtionden har sett ofattbar mänsklig ondska på många håll i världen och ser att detta bara är början på vad som väntar, så förstår man till fullo Alex Jones nöd och frustration inför det faktum att ingen synbar motkraft mot den växande ondskan hittils kunnat iakttas.
Intressant i dessa tider är att Bibeln för ca 2000 år sedan talar om en kommande vedermöda (enormt svår tid) som beskrivs som värre än vad någonsin tidigare övergått jorden. Dessutom finns förutsägelser om det framtida kontantlösa samhället som i många år förberetts av banker och finansinstitut i samverkan med politikerna i de flesta länder och givetvis utan medborgarnas vetskap. Dessa galenskaper ska möjliggöras med ett mikrochip som just nu förs in under huden på befolkningsgrupper i en del länder.
Bibeln talar också intressant nog om att präster och pastorer som underlåter att informera människorna om bl a de ovannämnda skeendena kommer att avkrävas ett särskilt ansvar för sin försummelse att förbereda sitt folk på vad som komma skall.
Börja ta reda på vad som sker i det som synes ske, både i Sverige och omvärlden. Det finns ingen som är så blind som den som inte VILL se,
men som romarna sa under antiken “Praeparatus supervivet” eller den förberedde överlever.
Ju värre läget blir desto mindre hjälp kan du räkna med från myndigheter och politiker.
Ju fortare du tar tag i din egen situation desto bättre kommer du att klara kommande tider.

Prognos för 2012:

April ska oljepriset skjuta iväg 150 – 200 dollar
Ekonomisk kris april – maj
Dollar- och eurokollaps
Många kommer att dö
EU banker stängs en hel vecka
Appels aktie faller 50 %
En outsider tar över vita huset – kanske de menar Ron Paul
Australien ner i svår lågkonjunktur
Basel III stänger 50 banker – detta för att bankerna ska öka sitt eget kapital till 9 % av vad man lånar ut
Sverige och Norge blir ekonomiska säkerhetszoner
Schweizerfrancen pressas ner till 1,50 per Euro
Dollarn stärks mon Kinas valuta med 10 %
Baltic index stiger 100 % – fraktrater
Vetepriset dubbleras
Ekonomiska och militära undantagslagar kommer att råda i flera länder
Många finansiella företag faller samman
Demokratin hamnar på undantag och teknokrater tar över i många länder
Globaliseringen faller samman
Internet kommer att intensivt övervakas
Fukushima kommer i dagen

SvD SvD SvD SvD DN DN DN Exp DN DN SvD SvD

…….

Det här inlägget postades i Politik och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Alex Jones: Var är ni alla som stoppar den globala diktaturen? Basel III stänger 50 banker!

  1. Ja, Jan-Ola, mycket troligt utfall, som du beskriver. Dock: Dessa vedermödor är att jämföra med skoskav, i jämförelse med det Moder Jord kommer att drabba oss med. HON är inte arg, Hon är heligt rosenrasande ”ursvenskt” förbannad och kommer att visa oss sitt mest vredgade ansikte, där ingen pardon finns för vare sig PENNING-SEKTENS Djävlar, ej heller för MÄNNISKOR!!!

    HON kommer att visa oss alla VERKLIGHETEN, den allt fasansfullare!!!

  2. Markus Andersson skriver:

    Ja, den frustrationen och sorgen borde alla människor som inte är känslostörda känna. Bra inlägg, gör i stort en liknande profetia för år 2012. Men än så länge har vi fortfarande flera val att göra. Det kommer vi ha även om vi blir inspärrade i källarhålor (och det är fullt möjligt att vi blir).
    Ska vi välja att offra oss tex är ett viktigt val, i vilken grad ska vi offra oss osv.

  3. Linda skriver:

    Det var en svart syn och delar den dessvärre. MEN blir det ljusare nån gång???????

  4. Antonia skriver:

    Ja, vad kan man säga… den som lever får se. Jag är kanske inte så mycket för spekulationer och profetior.
    Profetior har funnits många av och än har ju jorden inte gått under.
    Undrar var i Bibeln står nåt om det kontantlösa samhället. Jag har läst igenom bibeln men kan inte minnas den passen.
    Livet är ju en berg och dalbana, har alltid varit så och alltid kommer att vara så…

  5. jag är ledsen att behöva säga detta men medan alla ni som läser detta satt framför tv:n och onanerade medan kravallerna höll på och polisen slog och slog och slog demostranterna blodiga och krossade deras ben och slog ner dom till dom inte längre kunde andas, så nu står talet upp emot 3000 personer döda elller missing in action. dra åt helvete´jävla hycklare.

  6. Josef Boberg skriver:

    ”Lägger även in en lista från en pålitlig vän över vad han tror kommer att hända 2012.”

    Hmmm… – HelEna – Din pålitliga vän i all ära – men jag tror att det kommer att bli MYCKET enklare än så

    GOTT SLUT AV 2011 OCH GOTT NYTT 2012❗

  7. Helena Palena skriver:

    Forslin: Vilken skön tanke att Moder Jord bestämmer! Tror inte det är så enkelt. Världen har funnits i miljarder år. Den går nog inte under nästa år för att NWO-dårarna ställer till med jävelstyg. Men man kan ju alltid hoppas att dom får sitt straff. Alex Jones gråter på bandet. Det gör jag med. Han säger att dom föder upp barn till pedofilerna i högt uppsatta positioner. Har hört det förut. Ska kolla upp det. Finns det ord för sånt. Nej, bara tårar.

    Markus: Vad ska vi göra? Vad kan vi göra? De som styr pengarna styr oss. Vi måste bryta finansmonopolet. Men det har pågått i 400 år så det lär bli svårt. Men det skulle gå om politikerna vågade hoppa ur skaklarna och bli människor. Och inte bara tala och köra i en viss ordning för makt och pengars skull. Undra när vi får koncentrationsläger i Sverige?

    Linda: Nu kan det bara bli ljusare i naturen. Men annars närmar vi oss natt klockan tolv på dagen (mörk höstnatt of course och ingen ljus svensk sommarnatt!).

    Antonia: Så här skriver Gustafsson: ”Dessutom finns förutsägelser om det framtida kontantlösa samhället som i många år förberetts av banker och finansinstitut i samverkan med politikerna i de flesta länder och givetvis utan medborgarnas vetskap. Dessa galenskaper ska möjliggöras med ett mikrochip som just nu förs in under huden på befolkningsgrupper i en del länder.”

    Det är ingen spekulation eller profetia jag vill ha fram i mitt inlägg. Framtiden är snart här så du kan börja fundera på var du vill ha chippet: I högra handen eller i pannan! Bibeln skriver om djävulens tal 666 och den har vi redan i alla steckkoder på alla paket.

    Kapten Nemo: Vi kan väl inte sitta framför tv:n och skriva på datorn på samma gång! Det gör i alla fall inte jag. Försöker väcka Det sovande folket på mitt lilla vis.

    Josef: Man kan också säga: Den som lever får se! Gott Nytt År hur det är blir! Men som sagt: Det blir lättare för oss som fattar vad som händer och som kan förbereda oss på det kommande blodet och striden på gator och torg.

  8. Markus Andersson skriver:

    Vad kan vi göra? Behöver vi följa lagen även när den är moraliskt vidrig? Nej naturligtvis inte men det är ett eget val alla måste göra, skapa så mycket oberoende som möjligt, inte minst fysiskt, vägra låta sig förledas, vägra låta sig fyllas av massmedias manipulationer. vägra betala skatt, osv.

    Sedan är det fullt möjligt att det globala slavsamhället drivs till den grad av slaveri, att döden framstår som ett bättre alternativ men det behöver vi inte ta ut i förskott. Man måste bara se altenativet i vitögat, att det finns där, jag kan offra mitt liv om det blir nödvändigt. Vi måste ta oss rätt att vara hela människor och ta vår rättmätiga plats som fria tvåbenta apor som ingen kan kuva.

  9. Markus Andersson skriver:

    Kan jag göra något med all min bekvämlighet och säkerhet i behåll? Nej.

  10. Josef Boberg skriver:

    ”Kan jag göra något med all min bekvämlighet och säkerhet i behåll? Nej.”

    Tja… – Magnus – Du kan väl i vart fall försöka med att ”simma lugnt” – oavsett ifall Din bekvämlighet och Din säkerhet går åt helvete eller ej – eller❓

  11. mrmhalland01 skriver:

    Det verkar troligt.’Inte helt olikt det jag har skrivit om senast, men, jag går bara på känn och historia.
    Jag är inte kunnig nog att sia om vad som kommer att hända.
    Det Jan-Ola skriver är vekligen värt att beakta !

  12. gunnardeckare skriver:

    Hej

    Ja vem vet vad som kommer att ske under 2012. Kanske lika bra att ,man inte vet utan tar det som det kommer.

  13. Helena Palena skriver:

    Markus: Du skrev en gång att man inte frivilligt ska sätta sig i fängelset. Det har du rätt i. Men det kan bli så att döden är bättre än det som kommer. Blir vi i minoritet blir det med all sannolikhet ingen dans på rosor. Vad som än sker är det bra att känna till vad som pågår så man i alla fall kan göra sig beredd.

    Det är lite tröttsamt med alla som bara gnäller över symtomen men som aldrig talar klarspråk. Hur ska vi då kunna ändra kurs? Vad alla behöver göra är att sätta sig in i hur banksystemet och pengarna fungerar för där har du nyckeln till eländet. Merit Wager skriver inget om det. Julia Ceasar inte heller vad jag sett. Jan Milld har skrivit lite dock. Han börjar vakna på den punkten. Nemokrati fattar vad som sker. Det finns fler. Borde göra en lista. Men det är fler som skulle sluta sova och ta den riktiga tjuren vid hornen, röra vid den riktigt heta gröten.

    Josef: Han heter inte Magnus utan Markus!

    mrhalland: Du borde sätta dig in i hur pengarna funkar. Då får du nyckeln. Jag ska göra en lista så fort jag får tid.

    Gunnar: Det är något magiskt över 2012 med tanke på Mayakalendern osv. Jag tror dom kommer att utnyttja det och ställa till med något, riktigt gömma sig bakom och få det till en självuppfyllande profetia.

  14. Antonia skriver:

    Det finns eller fanns vapenvägrare. Jag kommer bli chipvägrare. Jag tog inte influensavaccin. Tog en chans. Jag kommer vägra chippen med.
    Jag använder kort i så liten utsträckning som bara är möjligt. Sen ska jag övergå till byteshandel.

  15. Antonia skriver:

    Jag är inte dugg orolig för 2012. Det jag är orolig och irriterad över den hysteri som redan börjar märkas i alla media. Tycker synd om dem svaga och lättpåverkade samt barn som kommer skrämmas halvt ihjäl av att den kommer avhandlas till frukost, lunch och middag. Bara för att Mayas orkade inte räkna längre.
    Har inte Mayakulturen gått under redan runt 1500-talet?
    Om de nu var så duktiga att förutse hur vi går under borde dem själva kunde kurerat problemet för den egna undergång.

  16. Helena Palena skriver:

    Antonia: Det kommer bli hysteri. Världen kommer rulla på ändå. Så länge Solen skiner är det grönt och skönt! Vägra chippet! Det är ingen som kommer att fråga om du vill eller inte vill ha de. Du får det ändå. Så är planen. Det sägs att de som tog svinvaccinet går omkring med chippet nu. Tur att man inte tog sprutorna. Aldrig i livet! Nu är det Gardasil som gäller. Måste se till så mina två barnbarn-flickor inte får det. Och mina döttrar ska inte heller ha. Bara bluff! Det går lika bra med selleri! Om du fick välja – vill du då ha chippet i högra handen eller i pannan? Tror jag tar pannan – man har ju ofast något att kånka på och det måste ju underlätta om man bara behöver nicka till.

  17. Antonia skriver:

    Jag kan bara inte tro att man får chip i det hemliga. Jag kan inte tro det. Jag tror inte det. Isåfall kan allting gärna gå och haverera den 21:a
    Jag läste snabbt om Mayakulturen och hur den havererat.( Om man nu kan tro på nåt överhuvudtaget)
    Jag fick en igenkännande känsla. För det liknar något hur vi har det nu, där respekten för överheten försvinner mer och mer.

  18. Markus Andersson skriver:

    Josef: Jag simmar Vansbro på lite drygt 50 minuter ( frisim) så jag vet hur man simmar lugnt. Men jag är trött på all indoktrinering som går ut på att frånta oss själva vårt sedan födseln fria val. Sedan vill jag säga att den enda moraliska måttstock som vi borde ta hänsyn till är den som funnits under stjärnorna sedan tidernas begynnelse.

Kommentera

