Svart polo! Jobs skippade kostymen

Intellektuell och kulturell entreprenör

Det är skönt att kylan kommit. Då kan man äntligen sätta på sig polotröjan. Den svarta. Steve Jobs skippade strikt kostym. Han körde med sin egen outfit: svart polotröja, jeans och sneakers när han stod inför publik och lanserade sina produkter. Det är väldigt snyggt med polotröja och svart ska den vara som sagt. Steve Jobs har inte så hög hals på sin polo på bilderna. Det ska vara lagom. Det är inte bra om man måste vika ner för mycket. Har man svart polo och skriver är man bara för inne tycker jag. Det är något litterärt och finstilt över det. Nästan sobert kulturellt fast på ett lagom släpigt sätt. Steve Jobs satsade rätt när han skippade kostymen. Killen var inte bara entreprenör och företagsledare. Han var dessutom intellektuell. Vilken komb! Tack för den.

Steve Jobs fick sin sista vila på en kyrkogård i Palo Alto i Kalifornien. På samma kyrkogård finns flera av Jobs idoler begravda. Om Jobs grav någonsin får en sten kommer den med största sannolikhet att vara diskret, spekulerar Forbes, och påminner om att Applegrundarens lågmälda smak. Stenen kanske blir prydd med ett äpple eller varför inte med en turtle-neck.

DN SvD

…….

Det här inlägget postades i Människor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Svart polo! Jobs skippade kostymen

  1. svensson skriver:

    Polotröjan är fin och prydlig. Och fördelen med den versus ”finskjorta” är att man inte behöver stryka polon.

    Jag köpte nyss några polos, bland annat en svart. Och en brun. Rätt snygg den med. En brunskjorta! Brunpolo. Jag ville även ha en grön men det hade de inte på Tremans i Härnösand.

  2. Helena Palena skriver:

    Svensson: Just det! Stryka skjortor och blusar är inget man gör på en vink. Jag är bra på det. Har fått in snitsen. Man börjar med armarna. Sen kragen o s v. Polo är verkligen ett praktiskt plagg. Grå kan också vara snyggt om man har svart jacka och svarta jeans t ex. Men plagget är inget för sommaren.

  3. Antonia skriver:

    Har länge haft polo som favorit, även om jag gillar den som går högre upp vid halsen. Kan ses även på min bild också som du har i din förra inlägg🙂

  4. Lilla My skriver:

    Antonia: Vill nog också ha min krage lite högre än Steve Jobs på bilden. Men inte så lång så det blir rullkrage. Tänk så olika det kan vara…

  5. Gunnar skriver:

    Polotröja är många år sen jag hade. Jag vill helst ha öppet i halsen så det passar mig dåligt. Men visst är det snyggt!

    Hoppas att Stev Jobs grav inte blir nåt mysko turistmål bara.

  6. markus skriver:

    Härlig med polotröjor. Gollar när det går högt upp i halsen.Vill ha kragen hög runt ca20 cm

Kommentera

