Vilken makt media har. Eller hade. Jag går i alla fall inte längre på vad som helst. Men med tanke på att svenska folket är det mest vaccinerade folket i världen mot svininfluensan är det dags att resa varningsflagg. Det skulle ju bli en farsot och vi alla skulle dö. Men vargen kom inte. Däremot tjänade tillverkaren multum och media fick uppmärksamhet. Det kommer säkert fler direktiv från WHO och så lyder våra myndigheter. Fram med armarna! Ta en spruta eller böta eller bli inlåst, utvisad you name it. Så är det visst i vissa stater i USA. Ska kolla upp det.
Jag skrev mycket om influensan. Vill du läsa kan du kolla i min box Influensan. Vaccinet som svenskarna fick heter Pandemrix vilket innehåller tiomersal – kvicksilver – bland andra konstiga ingredienser. I vaccinet kan det finnas spårrester av formaldehyd vilket är ett neurotoxin som orsakar cancer, insomnia, hosta, illamående, näsblod. Nu är det många barn som fått sömnsjuka – narkolepsi – och kan det ha ett samband med vaccineringarna hösten 2009? I Pandemrix finns även skvalen som adjuvans. Adjuvanter används i vaccin för att man vill öka reaktionen, trigga igång immunförsvaret för att få snabbare effekt).
Skvalen/hajleverolja är egenligen ett kolväte och en antioxidant. Vi kan återfinna detta ämne i vår egen hjärna och nervsystem där den har viktiga funktioner. Intas skvalen tillsammans med exempelvis olivolja så kan du möjligen åtnjuta dess antioxidantiska effekter och din egen kropps immunförsvar kommer att känna igen ämnet. MEN detta är den goda sidan av skvalen. Skillnaden handlar just om hur ämnet intas. Hur det kommer in i kroppen. Om det injiceras ter det sig att verka som om immunförsvaret går till attack. Det attackerar då inte bara det skvalen som injicerats utan går till fullständig attack på även det naturliga skvalenet som finns i din kropp. Immunförsvaret kommer med andra ord att försöka förgöra varenda molekyl av skvalen i din kropp, således förgörs det naturliga skvalenet som har vitala funktioner i ditt nervsystem. Immunförsvaret förlorar alltså funktionen att egentligen känna igen vad som är ens egen vävnad och celler – denna autoimmuna reaktion är farlig och leda till nervskador och döden i sämsta fall.
Gary Matsumoto, journalist, som undersökt frågan hävdar att det finns flera neurologiska sjukdomar som direkt kan relateras till injiceringar av skvalen – reumatism och MS t ex. Det finns omskrivet i 24 olika vetenskapliga artiklar i tio olika länder om skvalen och dess skadliga effekter. Karolinska Institutet har bland annat hittat att skvalen gav en form av reumatism i djurförsök. En studie i Polen har visat i djurförsök att skvalen kan katastofalt skada nervsystem och hjärna. Det finns starka bevis som tyder på att skvalen ligger bakom Gulf War Syndrom. Soldaterna som deltog i det kriget fick alla möjliga fel. Hemska sjukdomar. Vill du veta mer om det googla!
I Landstinget broschyr om årets vaccinationer står det att vaccinet mot vanlig influensa heter Vaxigrip. Det är ett vaccin som använts i många år. Det innehåller inget kvicksilver, formalin, latex eller adjuvans (skvalen, tokoferol och polysorbat 80). Då det inte har adjuvans ger det mycket mindre biverkningar än Pandemrix. Landstinget har kvar doser av vaccinet Pandemrix mot ”svininfluensan”. Pandemrix framkallar ett mycket starkare skydd mot”svininfluensa” än vad ett säsongsinfluensavaccin ger enligt broschyren. Man kan undra om vaccin ger ett skydd. Det kanske bara ger klirr i kassan åt läkemedelsjättarna. Det kanske är bra att vara lite sjuk ibland. Att stärka sitt eget immunförsvar. För tänk om det är så hemskt att det är vaccin som skapat dom neurologiska sjukdomarna. Man kan undra om Parkinson, MS och ALS t ex fanns före 1900-talet då vaccinationskarusellen så sakteliga drogs igång.
Kommentar från Nejtillpirater som tycker att jag skulle googlat först: ”Parkinson, ALS och MS upptäcktes på 1800-talet och fanns säkerligen långt innan dess.” Så fick jag svar på den undran. Men var kommer autism och utbrändheten ifrån? Finns dom som misstänker att det orsakas av vaccin.
Ja inte tog jag den sprutan inte och inte heller nästa fast jag kunde nu också ha fått vaccination gratis mot flunsan. Jag tillhör riskgrupperna vid uppnådd hög ålder av 65 år. Så j-a gammal är jag inte. Känner mig mera som 21 eller möjligen 22. Man måste inte springa till doktorn jämt. 😉 Kropp och själ hänger ihop. Och det går att känna efter hur man mår. Om man har kontakt med kroppen.
GillaGilla
Ann Helena: Bara att det står i broschyren att människor över 65 år tillhör riksgruppen måste ju vara jordens lögn. En del är hur friska som helst i den åldern. Andra är sjuka redan som 45-åringar. Man kan inte lita på myndigheterna som drar alla över en kam. Hur sjukt som helst.
Det är jag som är skeppare på min farkost. Inte smittskyddsläkaren i länet. Kropp och själ hör ihop och man styr allt genom hur man tänker. Vill man vara ett fall så blir man det. Jag tar inte en enda tablett. Känner människor som lever efter sina dossettaskar – som äter hur många piller som helst varje dag. Nä, roligare kan man ha det. Det enda som gäller är att ha ett starkt immunförsvar.
GillaGilla
Intressant, varför inte massvaccinera oss mot allt?Även ”biverkningarna”.:-/
ps, tror du menar narkolepsi när du skriver insomnia.
GillaGilla
Vb: Mot biverkningarna kommer massor med annan medicin in. Naturligtvis. Nej, man kan drabbas av insomnia också men jag förtydligade så det blir mer korrekt. Tack för att du påpekade det hela.
GillaGilla
Men D-vitaminer i burk kan man väl kosta på sig under vinterhalvåret när alla influensor dyker upp, den tid då det inte finns mycket solstrålning som annars ger det D-vitamin vi behöver.
GillaGilla
oveg: Det är klart man kan kosta på sig. Utan sol inget liv. Man kan andas ofta och bra ibland också för att få in syre i kroppen = Det absolut viktigaste.
GillaGilla
Helena P, jag kör med kolloidalt silver genomgående – till allt och för allt, bl a tandfickor, skav- och brännsår, riv- och bitsår (katt), klåda …
Men inför förra svinperioden köpte jag hem Influenzinum200 från DCG vilket jag inte behövde använda. Det gick lika bra vid annan flunsa, tyckte en god vän, som hostat och snörvlat ett par veckor men blev bra på ett par dagar med detta medel.
Nåväl, nu har läkemedelsindustrin satt P för vidare saluföring av detta ‘overksamma’ medel – får inte säljas längre enligt svensk läkemedelsmaffia. Men jag hamstrade några burkar om i fall att …
D-vitamin stärker immunförsvaret så … Snart blir väl det också förbjudet – det lobbas ju i EU för förbud mot vitaminer och mineraler och örter. Tänk vad girighet hos få kan ställa till med för så många!
GillaGilla
Maja: Bra! Synd att dom förbjuder allt som är bra. Men det finns väl en mening med det. Man kanske skulle bunkra lite D-vitamin.
Kunde dom skulle dom säkert förbjuda det absolut nyttigaste = Solen! Ha, ha… men där går dom bet! För övrigt tack för tips! Jag läser Alternativjournalen så jag känner till både det ena och det andra. Men det kan ju finnas fler som kanske skulle vara betjänta av lite rätt upplysning. Eller hur?
Tänk alla kloka kvinnor = häxor prästerskapet brände upp under några århundraden i vår historia. Kloka kvinnor som kunde det här med naturen och örterna t ex. Vilken skam!
GillaGilla
Ja vem ska man lita på, sveriges/europas/världens ledande expertis eller på dig? Jag väljer att tro på socialstyrelsens rekommendationer. Inget är riskfritt, vare sig att vaccinera eller att låta bli.
Att stärka sitt eget immunförsvar är inte ett alternativ för riskgrupperna, du kanske hamnar i en sådan du med så småningom, det gör vi nog alla. Och vet du att en hel del av de som dött i svininfluensan inte tillhört någon riskgrupp utan i princip varit kärnfriska innan.
Angående dina teorier om vaccination och att detta skulle skapat sjukdomar så borde du ha orkat googla först. Parkinson, ALS och MS upptäcktes på 1800-talet och fanns säkerligen långt innan dess.
GillaGilla
nejtill: Underbar kommentar. Du är en sån där människa som staten vill ha. Sväljer allt som sägs och tror på det. Eller hur? Vaccin kanske inte skapar sjukdomar men det fuckar upp immunförsvaret. Vilka är det som dött i svininfluensan och varit kärnfriska? Hur många? I vilket land?
Det är inte mina teorier. Det är andras. Det finns dom som tror att utbrändhet och autism orsakas av vaccin. I din värld är väl såna foliehattar, eller hur?
GillaGilla
Helena,
När det handlar om sjukdomar och riskbedömningar så kan man antingen tro på läkarvetenskapen, kvacksalvare eller göra helt egna bedömningar. Jag har ingen statistik men jag är rätt säker på att första alternativet lönar sig i längden…
Jag ska se om jag hittar någon länk men enligt vad jag minns så en femtedel eller mer av de som dött i svininfluensan inte tillhört någon riskgrupp, dvs i princip varit kärnfriska och man har inte kunnat förklara varför just de skulle dö av det.
Foliehattar vet jag inte men hypokondriker och folk med konstiga idéer finns det gott om. Jag litar inte heller på läkarvetenskapen till 100% eftersom det trots allt ofta handlar om bedömningar när man ställer diagnos, ger behandling osv. Olika personer svarar olika på samma behandling, sjukdomar missbedöms eller missas, felbehandling osv. Man får vara alert och lagom misstänksam när man själv har kontakt med sjukvården. Men trots detta är det bättre att gå till vanliga sjukvården än att gå till kvacksalvare eller ta på ”foliehatten”.
GillaGilla
Komplettering
”Cirka 40% av de som avlidit har dock varit relativt friska, yngre och starka personer. Totalt ligger dödligheten på runt 0.4% av de som insjuknar i svininfluensa.”
http://sjukvardsguiden.se/svininfluensa.html
GillaGilla
nejtill: Hela kampanjen om svininfluensan världen över 2009 var en storm i ett vattenglas. Den största sjukdomen är fattigdomen. Kolla på Hans Roslings video om tuberkolosen. Där får vi lite proportioner på galenskapen.
”During the last 13 days, up to May 6, WHO has confirmed that 25 countries are affected by the Swine flu and 31 persons have died from Swine flu. WHO data indicates that about 60 000 persons died from TB during the same period. By a rough comparison with the number of news reports found by Google news search, Hans Rosling calculates a News/Death ratio and issue an alert for a media hype on Swine flu and a neglect of tuberculosis.”
http://www.gapminder.org/videos/swine-flu-alert-news-death-ratio-tuberculosis/
GillaGilla
Helena,
Det är svårt att veta i förväg hur en influensa utvecklar sig eftersom den förändrar sig efterhand. Den kunde ha varit 1000 ggr värre än den var vad gäller drabbade och döda, hade du tyckt att det varit OK då om Sverige inte hade erbjudit vaccination åt sina medborgare? För att ta fram vaccination i tid måste man även ha framförhållning, dvs ett visst mått av chanstagande. Man visste ju heller inte på förhand om det behövdes en eller två doser.
Men du visst förstås allt och har väl inte vaccinerat dig? En del vaccinerade sig främst för andras skull, dvs de ville skydda sig för att inte smitta andra, t.ex. äldre/sjuka som då skulle kunna dö. Att vaccinera sig kan alltså vara att skydda både sig själv och andra, att låta bli är alltså ett aktivt val som även kan drabba andra.
GillaGilla
nejtill: Vi är inte på samma våglängd. Du kan läsa det jag skrivit om influensan och immunförsvar så förstår du min inställning. Det hela var ett spel för att tjäna pengar.
Framförhållning ja. Man beställde vaccinet när det var tal om fågelinfluensa? Hur kunde man veta att vi skulle få en svininfluensa så långt i förväg?
Nej jag har inte vaccinerat mig. Jag har haft två influensor och har bra immunförsvar. Ta och en flunsa och stärk dig lite du med! Att vaccinera sig för att skydda andra tycker jag är dösnack! Naturen funkar inte så.
GillaGilla
Jo jag förstår att du har konspirationsteorier kring vaccinationerna. Men jag tror inte på dem. Det är nog inte många länder som vill betala så mycket för vaccin och vaccinationer om man inte tror att det behövs. En positiv sak med vaccinationerna är att man lärt sig mycket om hur man ska organisera arbetet, då går det säkert lättare nästa gång det behövs och då kanske det är mer bråttom.
Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa förut, det har inte varit aktuellt eftersom jag inte tillhör något riskgrupp. Självklart gick jag på rekommendationerna och vaccinerade mig och mina barn, för vår skull och för andras. Om du tror att dina influensor du har haft skyddar dig mot godtycklig influensa så har du fel.
Inte ens alla som vaccinerat sig mot svininfluensan har ett aktivt skydd mot den eftersom det inte tar på alla. Effekten försvinner också efter en tid, ett halvår trodde man först men sen trodde man det höll i sig lite längre. När en annan variant kommer hjälper inte den gamla vaccinationen, inte heller att man haft andra influensor. Visst, ett visst förhöjd allmänt immunförvar kan man ha men det kanske inte hjälper ett dugg. Men gör som du vill du, du som tror dig veta mer än hela expertisen på området…
GillaGilla
nejtill: Lyft på hatten och släpp in lite nytt! Läs hos killar som kan saker och ting. Som hos Stan t ex:
”För det första så är det nog mest skrock att influensavacciner ger något skydd överhuvudtaget, det menar i vart fall bl.a. Tom Jefferson på Cochrane-institutet som har studerat ämnet grundligt, och jag har för mig att det sas i samband med vaccineringarna att man skulle få en immunitet 6- 12 månader! Det säkraste sättet att bli sjuk med hög feber då hösten 2009 verkar ha varit att ta vaccinet.”
http://fritenk.wordpress.com/2011/01/02/ny-blogg-vaccin-och-terrorattacker/#comment-1210
Som startar en ny blogg för upplysning om vad som pågår. Var inte bara motvalls! Bidra istället!
http://folkstyre.wordpress.com/
Misstänker att du kommer att vaccinera dig och dina barn fler gånger. Får ni biverkningar kan ni läsa här och gå med i Facebook-gruppen Livet efter sprutan:
http://liveteftersprutan.blogspot.com/
GillaGilla
Sjukvården i England är nu hårt ansträngd:
”ALMOST half of Britain’s 3,000 intensive care beds are occupied by swine flu victims.
That is the warning from experts who last night said the pandemic – the worst in two decades – shows no sign of easing.
If new cases continue to rise as people return to work and school, hospitals may turn operating theatres into intensive care units.”
http://www.mirror.co.uk/news/health-new … z1A2LbRmG9
GillaGilla
Virologist Professor John Oxford at St Bartholomew’s hospital in London has revealed the precautions he must take with it.
”This virus, H1N1 is pretty special – it gets to the parts other flu viruses don’t reach,” he told Sky News.
”I treat it with huge caution when I’m handling it in the laboratory, it does move down easily into the respiratory tree cause problems quickly and it is targeting the younger age group.”
Since October, 39 people have died from different strains of flu and of those, only one was over 65 and 15 were previously ”healthy”.
Unfortunately I think there will be extra people in hospital and unfortunately some of them may die
Virologist Professor John Oxford
There have been 738 people requiring intensive care which is four times higher than at the peak of last year’s pandemic and Professor Oxford fears more people will die from flu.
”Unfortunately I do expect there to be more fatalities with it,” he said.
”We’ve got the vaccine; we’ve got the Tamiflu drugs, very powerful drugs, and we’ve got the knowledge of spread and how to break it with hygiene so no-ne should die.
But the fact is some people don’t bother getting the vaccine, some people leave it too late to get Tamiflu and some don’t increase their hygiene.
”So unfortunately, I think there will be extra people in hospital and unfortunately some of them may die,” he said.
Symptoms include a high fever, chesty cough, sore throat, aches, upset stomach, headache and runny nose.
The most at risk groups are pregnant women, asthma sufferers and young children who are eligible for the flu vaccine jab, which also includes the H1N1 strain.”
http://news.sky.com/skynews/Home/UK-New … 1115879109
GillaGilla
På den här sidan – http://assembly.coe.int/ASP/NewsManager/EMB_NewsManagerView.asp?ID=5415 – finns intressant material från en genomgång i slutet av mars av den sk pandemin.
Tom Jeffersons anförande som mp3 – http://dl.dropbox.com/u/5464553/tomjefferson.mp3 – OBS! stor fil 45 MB
GillaGilla
Att du aldrig tar av dig foliehatten. Även autism är ett gammalt begrepp och tillståndet fanns förstås långt innan begreppet myntades.
Dags att ta av foliehatten? Får man ”foliehatt” och misstro mot expertis, regering osv. av influensavaccin eller möjligen av att INTE ta det? OBS skämt.
Du har haft fel på i princip allt du skrivit om.
————–
Autism has had two meanings. The first, historically associated with schizophrenia, refers to the investment of a person’s psychic energy in his or her own delusions, which prevents the person from investing in the outside world. The second refers to an absence of development of communication with others beginning in earliest infancy.
The word was introduced into the psychiatric vocabulary by Eugen Bleuler in 1911 in his description of schizophrenia. However, a hint of it could be detected as early as 1907 in the correspondence between Freud and Jung: ”Bleuler still misses a clear definition of autoerotism and its specifically psychological effects. He has, however, accepted the concept for his Dem[entia] pr[aecox] contribution to Aschaffenburg’s Handbook. He doesn’t want to say autoerotism (for reasons we all know), but prefers ‘autism’ or ‘ipsism”‘ (Freud and Jung, p. 44-45).
Read more: http://www.answers.com/topic/autism#ixzz1A3qyMcUd
GillaGilla
Intressant att debatten tar ny fart igen. Det var bara 1 år sen den hemska influensan försvann utan förklaring. Skillnaden på sjuka och döda mellan länder som massvaccinerade och inte vaccinerade alls var obefintlig. Det finns inga erfarenheter från 2009 som visat att vaccinet gjort någon nytta, snarare tvärtom. Oförklarliga dödsfall och förlamningar efter sprutan. Ökningen av sömnsjukan.
Jag vaccinerade inte mig eller familjen och det är jag glad för.
Skillnaden på oss ”foliehattar” och de som litar på myndigheter och Läkemedelsindustrin är att de senare inte moraliskt kan tänka sig att människor/företag/organisationer är så giriga och egoistiska att de skulle sko sig på andras olycka. Ändå matas vi dagligen på bevis att så fungerar människan. Min tilltro till svenska myndigheter och läkarkåren har genom åren fått mig att inse annat. Det handlar nog om erfarenhet utöver att våga ifrågasätta.
GillaGilla
Stan, jag har mer förtroende för specialister inom virologi än EU-parlamentariker när det gäller svininfluensan. Att de sitter där i parlamentet borgar inte för kompetens och intelligens. Se bara på sossekvinnan Inger Segerstad. Där kan man tala om tomtar på loftet.
John Oxford är Englands främste virolog. Han har varnat för AH1N1 sen det dök upp förra året, dels p g a sin släktskap med Spanskan, dels p g a att viruset ibland -varför och när vet ingen – angriper nedre luftvägarna, och då kan s k cytokina stormar uppstå, d v s ett robust och starkt immunförsvar förvandlas istället till en fiende eftersom det i sin kamp mot viruset även angriper de egna organen.
Det som nu sker i England med hög belastning på ICU-bäddar och ECMO-maskiner bådar inte gott. Det visar istället att många av varningarna från förra året om karaktären på detta virus hade fog för sig.
GillaGilla
Politruken: Inför förra vändan hösten 2009 var det otaliga larm från virusforskare. Och det blev inte så farligt. Vi får väl se vad som händer.
Stan: Tack för länkar.
nejtill: Men tack för upplysning! Härligt att det finns experter som kan komma och mästra och upplysa. Vi får se vad som händer med virus och mikrobernas utveckling i spåren av allt resande som skett dom sista 60 åren. En sak är säker – varenda gång du tar ett andetag så får du i dig miljontals bakterier. Så det gäller att ha ett bra immunförsvar. Att yngre råkar mer illa ut är inte så konstigt eftersom dom inte har gått igenom några flunsor och hunnit få ett naturligt skydd. Och tro att man kan vaccinera sig mot allt är ju bara befängt.
Virus och bakterier är smarta. Vinner alltid över människan hur hon än viftar och har sig. Och blir det manupulation i laboratorium på det som sen släpps ut bland människor så är naturens spel satt ur funktion.
GillaGilla
Magnus: Välkommen in i debatten! Polen t ex vaccinerade inte. Och folk är lika friska där som här. Sverige är bäst i klassen. Så vi måste ju klara oss om vaccin nu har någon kraft. Tror inte det. Tror faktiskt att det handlar om att tjäna pengar på oskydliga människor. Säger bara Annika Linde. Hon kallade faktiskt hela vaccineringskampanjen för ett Västgötaklimax i sitt sommarprogram med tanke på att vargen inte kom.
Politruken: Släktskap med spanska sjukan! Det har vi hört förut. Har dom grävt upp en fruset lik och fått liv i viruset och sen blandat det med fågelvirus och på så sätt skapat den nya influensa eller vad. Det finns dom som påstår det. Det finns också dom som tycker att vi är för många på jorden.
GillaGilla
Magnus:
”Skillnaden på oss ”foliehattar” och de som litar på myndigheter och Läkemedelsindustrin är att de senare inte moraliskt kan tänka sig att människor/företag/organisationer är så giriga och egoistiska att de skulle sko sig på andras olycka. Ändå matas vi dagligen på bevis att så fungerar människan. Min tilltro till svenska myndigheter och läkarkåren har genom åren fått mig att inse annat. Det handlar nog om erfarenhet utöver att våga ifrågasätta.”
Du menar att det är fult att läkemedelsindustrin tjänar pengar? Gäller det även vid tillverkning av antibiotika, cancermedicin osv? Så att tillverka vaccin i syfte att skona människor är att sko sig på andras olycka?
För mig är det precis tvärtom, de skor sig (liksom alla företag gör som inte jobbar ideellt) på att motverka andras olycka. Och jag är oerhört tacksam för att det finns en läkemedelsindustri vars vinstintresse trots allt driver fram så många effektiva läkemedel som förhindrat så mycket lidande och död.
Tänker du likadant om läkare, de tjänar ju pengar – fult – och skor sig på andras olycka. För att inte tala om de som kör ambulans eller taxichafförer vid sjuktransporter osv.
GillaGilla
Helena:
”Och tro att man kan vaccinera sig mot allt är ju bara befängt.”
Ja att tro det vore befängt men som tur är var det bara en halmdocka från din sida och inte något som jag skrev eller anser.
Man får förstås göra en bedöming från fall till fall om det är bättre att vaccinera sig eller låta bli. Ta som exempel vaccin mot polio, smittkoppor och tuberkulos, det finns knappast någon idag som ifrågasätter att man massvaccinerat och fått bort dessa hemska sjukdomar. Förr eller senare kommer det säkert fram ett aidsvaccin och det kanske slutar med att man massvaccinerar. Men det är ju bättre att låta massorna dö? För DU och andra ”duktiga” personer/foliehattar har ju ett så bra immunförvar… Du har säkert ett normalgott immunförsvar men du har mycket lite nytta av det om du blir utsatt för något elakare virus.
GillaGilla
Helena,
angående Polen:
”Polen har hittills avstått från att köpa in influensavaccin med motiveringen att det inte testats tillräckligt. Men nu när influensan drabbat Polen har den polska regeringen i hemlighet vänt sig till Sverige och bett om vaccin.”
http://www.hbl.fi/text/utrikes/2009/12/6/w40699.php#Scene_1
”Polen: Hälsomyndigheten förhandlar med olika vaccinleverantörer om att köpa vaccin till fyra miljoner personer. Polen har drygt 38 miljoner invånare.”
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-moter-europa-svininfluensan
Jag är glad över att leva i ett land som köper in 2 doser var åt sina medborgare. Polen hade 145 döda i svininfluensan i början på 2010.
GillaGilla
nejtill: Polen är ett lyckligare folk. De har större flockimmunitet än vad vi har. En sak kan vi vara helt säkra på och det är att Den siste idioten inte är född än!
Jasså hade Polen 145 döda av 38 miljoner! Och vad vill du säga med dessa siffror?
GillaGilla
Helena:
”Polen är ett lyckligare folk. De har större flockimmunitet än vad vi har. En sak kan vi vara helt säkra på och det är att Den siste idioten inte är född än!”
Flytta till Polen då och lev lyckligare utan vaccination med ditt superba immunförsvar. Och exakt vad menar du med sista meningen?
”Jasså hade Polen 145 döda av 38 miljoner! Och vad vill du säga med dessa siffror?”
Att de kunnat haft betydligt färre döda om de hade vaccinerat sin befolkning som de civiliserade länderna i Europa gjort. Men vadå, de är ju ett lyckligare folk enligt dig så några döda hit eller dit spelar väl ingen roll.
GillaGilla
nejtill: Man ska vaccinera sig för att skydda andra låter ett av buden. Jaha. Men för att det ska fungera måste väl alla människor på jordens yta vaccineras mot samma sjuka. Eller hur? Jorden har inga gränser. Allt är skapat av människor. Ska döpa om dig till Bror Duktig. Du kan få bli min budbärare. Spring till WHO och säg det. Nu!
Sen kan du gå till en annan bar och mässa dina haranger. Vi talar ändå bara förbi varandra. Så ta en sista shot och stick sen!
GillaGilla
Politruken: Återkom när du inte är anonym. På den här baren bestämmer jag. Och du, tro inte på allt som står i tidningar och sägs i radio. God Natt!
GillaGilla
Skåne vaccinerade sig mest i Sverige 80% de var ”jätteduktiga”. Personen som dog hade nedsatta funktioner, vet inte om personen ifråga var vaccinerad eller inte.
Sen hur flunsor sprider sig generellt i ett land det vet jag inte.
Däremot överlag är att de vaccinerade blivit sjuka först i år då.
(o nej beklagar ingen länk surfade på jobbet)
Nej till pirater. Är det ngn slags betald myndighetslobbist eller?
JODÅ det finns sådana. Vet flera på twitter.
GillaGilla
Linda: Skåne äter också mest pencillin. Så mycket att läkarna sen några år tillbaka säger åt föräldrarna som kommer in och vill ha pencillin mot öroninflammation åt sina barn att dom får ett gratis återbesök om dom avstår. Det tar ungefär 14 dagar så läker inflammationen ut av sig själv. Men barn får inte vara sjuka idag. Dom ska vara på dagis för föräldrarna måste arbeta. Sorgligt men sant. Resistensen ökar. Snart biter inget pencillin. Människorna har visst svårt att förstå det. Hur det hänger ihop.
Ja, det verkar som nej till pirater är lobbyist av något slag. Det har du rätt i. Jasså finns dom på twitter också.
GillaGilla
@Helena
Jag är ingen lobbyist, bara en helt vanlig privatperson som jobbar i en bransch som inte har någon som helt koppling till mina åsikter om pirater.
Jag tycker att du beter dig väldigt illa som debattör och undrar varför du måste vara så otrevlig. Jag respekterar att du har andra åsikter men jag respekterar inte din framtoning.
Jag hann även läsa inlägget från en annan person som du raderade, angående din tidigare ”karriär” inom Junilistan, och jag är inte ett dugg förvånad.
GillaGilla
Nejtill: Vad är det som är så otrevligt? Du är inte vidare trevlig själv! Varför ska man prata med folk som man inte känner för? På ett party går man vidare när galoscherna inte passar. Man ska inte dra saker i långbänk och det gör du. Och varför ska jag låta dig prata här och vara anonym. Kan du förklara det för mig. Du respekterar inte min framtoning. Det behöver du inte. Men det är min blogg. Eller är det din?
Jag har inte raderat någon kommentar. Den ligger bara i karantän för den var pestsmittad. Jag har haft den här bloggen sen april 2007 och det är första gången jag gör så här. Debatten har alltid varit fri. Men det värsta som finns är elaka människor. Jag är allergisk mot såna. Själv är jag snäll och vill ha kul. So take it or leave it!
Du är elak du med. Du kanske är en sån där som inte tål att kvinnor kan tycka och skriva. Skulle tro det. En som startar en blogg som heter Nej till pirater måste nästan vara lite störd om du frågar mig. Vad har dom gjort dig?
GillaGilla
Jag var och är lika kritisk som du. Men jag var också förvånad över att folk så okritiskt nästan slogs om att få bli vaccinerade. Sedan dessa kopplingar mellan WHO och läkemedelsföretagen…
GillaGilla
Znogge: Kopplingen där konsulter, läkare och lobbyister sitter på två stolar. Inte bra.
Hittade en bra kommentar under Bäséns artikel i Expressen:
Postat av M.Pigg 47 den 5 jan 2011 kl 12:34
”Förra året vid ungefär den här tiden kom australiska forskare fram till att de som blev riktigt sjuka blev det för att de saknade förmåga att bilda antikroppar mot en viss influensatyp.
Det betyder att de som verkligen behöver ett vaccin inte har någon som helst nytta av att vaccineras.”
GillaGilla
svar till politruken, 04 januari 2011 12:51
Tom Jefferson är ju ingen EU-parlamentariker, han är en oberoende forskare från Cochrane -institutet. En dansk artikel om honom – http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2011/01/04/influenza-vacciner-giver-r/index.xml
GillaGilla
Angående påstådd autism pga vaccination, du kanske ska skriva om det här:
”En studie, som 1998 skrämde föräldrar världen över med påståendet att barn riskerade att bli autistiska av trippelvaccin, var en medveten bluff, skriver den medicinska tidskriften British Medical Journal (BMJ).
Enligt BMJ fick Wakefield, som förnekar alla anklagelser, i hemlighet hundratusentals dollar av en advokatbyrå som planerade att för vaccinmotståndares räkning starta en rättslig process mot vaccinet.”
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/medveten-bluff-bakom-vaccinrappport_5848401.svd
GillaGilla
Nejtill: Nej, det tänker jag inte skriva om. Men du kan läsa vad andra skriver här:
http://hubbardianen.wordpress.com/2011/01/06/har-sjalv-sett-autism-efter-vaccinering/
GillaGilla
Här var det livat. Kul läsning rakt igenom. Håller för övrigt med Magnus, och vill inte upprepa det han redan skrivit.
Och visst kan man förfalska en studie. Inte bara en utan två eller tre eller tyvärr hur jävla många som helst. Och däri ligger kärnan och problemet. Hur mycket kan läkemedelsindustrin och andra inblandade fabrikörer styra vad vi ska ha och inte ha.
Och med all vaccinering som ska muta bort olika sjukdomar byggs upp så småningom något ännu större. Likt de resistenta bakterier som penicillin inte längre biter på.
GillaGilla
Antonia: Håller också med Magnus. Tänker på alla gamlingar som dör av mediciner. Stod att det var runt 2 000. Tror det är fler. Pencillin ska man bara äta om man håller på att dö – absolut måste med andra ord.
GillaGilla
Tog som vanligt inte sprutan och har haft en underbar vecka hemma från jobbet. Första natten började skönt i en säng på Sahlgrenska med frossa, illamående och värk. Och att bli isolerad från resten av familjen var ju naturligtvis också en välsingnelse. Skönt att blåsa internationella konspiratoriet på de vaccinpengarna.
GillaGilla
Pingback: MY-TAG » Flu shot! Gulf War Syndrom! Skvalen! « Helena Palena
Pingback: Lindes västgötaklimax! Sömnigt värre! | Helena Palena