Jävla kåtgubbar! En paj i nyllet på prästerna

…som förgriper sig på barn. Det händer väl mest i katolska kyrkan där prästerna måste leva i celibat. I Belgien går man emot utvecklingen. Ärkebiskop André-Joseph Léonard handplockades i januari av påven Benedictus XVI, för att vrida 30 år av liberalism bland det belgiska prästerskapet tillbaka till ett mer konservativt utövande av katolicismen. Det dröjde inte länge förrän Léonard gjorde sig känd för kontroversiella uttalanden om bland annat homosexuella och kvinnor, uttalanden han tjurskalligt hållit fast vid mitt i en ökande kritikerstorm. Under en mässa gick en ung man fram till Léonard och tröck en tårta i ansiktet på honom.

Léonard kallade aids en ”högre rättvisa” för homosexuella och sade att kvinnor som gjort abort i livet efter detta kommer att mötas av sina aborterade foster som ropar ”Mamma!”. Mest magstarkt för belgarna är Léonards insisterande på att pensionerade pedofilpräster borde slippa åtal. Nej, det ska dom inte slippa för det vore att sända en signal till dom prästerna som nu håller på att köna av sig på små barn att det gör inget för jag kommer inte att straffas. Stora kön – små barnstjärtar. Präster som använder barn istället för vuxna kvinnor ska brinna i helvetet. Här och i livet efter döden!

Läs även om fader Ollie.

SvD Fria Tider SVT

…….

Detta inlägg publicerades i Politik och märktes , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Jävla kåtgubbar! En paj i nyllet på prästerna

  1. Antonia skriver:

    Håller med. De ska brinna i helvete men eftersom jag inte tror på varken helvete eller paradiset (jag är katolik) så vill jag helst av allt att de ska grillas över brinnande bål redan i livet. De är inte värde nåt.
    Och det värsta synden av alla är just bakåtsträvande oavsett religion.

    Gilla

  2. Och även svenska kyrkan i Uppsala har problem med sexuella trakasserier. Självaste ärkebiskopen har fått ingripa. Ännu så länge är det hysch-hysch, men Aktuellt tog upp det igår. Men katolska kyrkan har alltid varit värre eftersom deras präster ska leva i celibat.

    Gilla

  3. Helena Palena skriver:

    Antonia: Bra förslag. Lite hårt kanske att grillas över öppen eld. Nä. Fort och koncist ska det vara med tanke på brotten dom utför.

    Ann Helena: Jag såg det i Aktuellt. Märkligt vad tyst det är tidningarna. Ja, prästerna har ju samma gud men dom kristna får gifta sig och behöver inte köna av sig på barn.

    Gilla

  4. Philippe Öhlund skriver:

    I den kyrkliga karriärstegen är det naturligt att en präst blir biskop.

    För att kunna bli biskop maaste man dock först vara en god familjefar, vara gift och ha bra kontroll paa sina barn, enligt 1 Timoteusbrevet 3:2, 4.

    Kyrkan var dock aldrig avsedd som naagot annat än en parentes under tiden som Jesus är fraanvarande.

    Det nya testamentet är tydligt i sitt anspraak paa aaterupprättandet av det levitiska prästerskapet – med kvinnliga präster!

    Kyrkan har varit en välsignelse, men nu är den tyvärr körd.

    Den andliga organisationen är slutligen endast avsedd för leviterna enligt det nya testamentet.

    För denna sakens skull har profeten Elijah reinkarnerats, för att aaterupprätta leviternas gudstjänst och vittna mot antikrist, när templet är byggt i Jerusalem.

    Gilla

  5. Helena Palena skriver:

    Philippe: Du är påläst och tror på Jesus. Lovande att en präst måste vara en god familjefar. I begynnelsen – innan den ende guden – var det kvinnorna som officierade.

    När Jesus kommer kan vi alltså stänga ner kyrkorna. Det är många kyrkor som säljs ut i Frankrike och Italien t ex. Det blir snart lika i Sverige. Vi har 3 300 kyrkor som ståtar tomma. Mycke dyra att värma upp. Snart flyttar folket in.

    Gilla

  6. mrmhalland01 skriver:

    Att de som är utsedda att förkunna guds ord förgriper sig på barn (eller vuxna) måste anses vara än mer grovt än om en ”vanlig” man (eller kvinna) gör det !

    Philippe, kul att ”se” dig igen.

    >För denna sakens skull har profeten Elijah reinkarnerats, för att aaterupprätta leviternas gudstjänst och vittna mot antikrist, när templet är byggt i Jerusalem.

    När min far dog och prästen gjorde hembesök frågade jag lite om livet efter ”detta” och hur Svenska kyrkan ser på detta.

    Han gjorde väldigt tydligt för mig att : tro på reinkarnation strider mot vår bibel.

    Jag tycker det är så många dubbla budskap i alla religioner, även vår.

    Det känns lite som om prästerskapet fortfarande står lite ”över” alla andra.

    Kan de katolska prästernas celibat tolkas av dem själva som att de inte får ha sexuell kontakt med vuxna kvinnor, men, det är helt OK med små pojkar ?

    Hur som helst, vidrigt är det !
    De utnyttjar en förtroendeställning till att utföra de vidrigaste brott som beskrivs i lagboken borde kontrolleras hårt och vid avslöjande straffas enl. lagens hårdaste påföljd.

    Gilla

  7. Philippe Öhlund skriver:

    Du har rätt Helena i att kvinnorna traditionellt haft en mycket stark plats inom religionen.

    Det beror nog paa att kvinnor generellt sett är mer moraliska och innerst inne mer religiösa än män.

    Jag är Lutheran som min far, eftersom jag är född i Sverige, men när jag var 18 ville jag bli katolsk präst (min mormor var italienska och katolik).

    Jag beställde tid och gick upp till den katolska missionen i Stockholm.

    Där blev jag utfraagad om mitt sexualliv av tre katolska präster under fyra timmar.

    Jag trodde att vi skulle prata om Gud, Jesus och Kyrkan.

    Men det enda de ville veta var om jag var intresserad av kvinnor, vilket jag liksom de flesta andra artonaariga män var och är.

    Vi kom aldrig vidare i diskussionen utan allt stannade där.

    Eftersom kyrkan behöver pengar, vill den förvissa sig om att ärva efter prästerna, därav celibatstvaanget.

    Jag gav min syn paa celibatet, att det bibliskt är fel och inget för mig.

    Svaret blev i alla fall att jag var välkommen om jag tog avstaand fraan det täcka könet.

    Jag tror jag har ett kall, men jag är principfast och staar för min uppfattning, saa sedan dess har det blivit ytterligt faa kyrkobesök för min del.

    Celibat är inget för mig.

    Paa min fars sida har det funnits en del präster inom svenska kyrkan, men själv har jag i mitt 50-aariga liv hittills aldrig vistats ett helt kalenderaar i Sverige och min syn paa kyrkan är att den inte skall vara knuten till nationsgränser, saa svenska kyrkan har egentligen aldrig tilltalat mig.

    Min mamma föddes i Bryssel 1927, som grekisk medborgare, eftersom min morfar kom fraan Rhodos.

    Eftersom han inte gillade den katolska kyrkan var min mamma grekisk-ortodox.

    När jag bodde i Manhattan 1990 skaffade jag mig för övrigt en position inom den grekisk-ortodoxa kyrkan i New York (det bor nästan 2 miljoner ättlingar till greker i New York), men formellt är jag Lutheran.

    Du har alldeles rätt i att Kyrkan har spelat ut sin roll när Jesus aatervänder.

    Vad det handlar om är att Guds tron formellt flyttade fraan Jerusalem, när det judiska prästerskapet förnekade Jesus.

    Detta var dock bara tillfälligt och avsikten var att under en tid bereda hedningarna frälsning tills dess att Guds tron flyttar tillbaka till Templet i Jerusalem och dörrarna aater stängs för annan gudstjänst.

    Saa Kyrkan är liksom evig, den bara ändrar form ibland.

    Själv tror jag att näste paave blir den siste och som kommer lämna över befälet och gudstjänsten till prästerskapet i Jerusalem igen.

    Detta kommer givetvis inte att ske utan en väldigt stor friktion, för Jesus vill ju naturligtvis inte ha tillbaka ett prästerskap i Jerusalem med samma onda hjärta som det som dödade Honom.

    Vi gaar en mycket spännande tid till mötes.

    Gilla

  8. Philippe Öhlund skriver:

    Hej mrmhalland, kul att se dig ocksaa! 🙂

    Gilla

  9. Helena Palena skriver:

    mrhalland: Ja, prästernas ansvar är mycket större än om en vanlig man (eller kvinna) förgriper sig på barn. Det har du alldeles rätt i. Vidrigt brott. Tolkningen tycks vara fri. Man kan inte vara med en kvinna men det går bra med barn. Det är rena skära övergreppet. Hur har dom mage? Otroligt.

    Philippe: Du har hela världen i dina gener. Påbrå från än det ena än det andra hållet. Tur att du har Jesus att hålla dig till. Nej, dom kommer inte att lämna över frivilligt. Visst går vi en spännande tid till mötes. Men om USA går in i Iran den 4:e december vad händer då?
    Och varför är det gruff i Korea? Mysko.

    Att celibatet är ekonomiskt borde lyftas fram mer. Kyrkan vill ärva prästerna – alltså ska ha inte få ha fru och barn som kan ta allt. Fy fan på ren svenska va´sniket.

    Gilla

  10. Philippe Öhlund skriver:

    Ja Helena, visst är det sniket. 🙂

    Till och med religionen styrs av pengarna, men det förstaar väl alla vid det här laget?

    Om USA gaar in i Iran den 4 december är mer än jag vet naagot om.

    I slutet pa 80-talet var jag förlovad med en brutta i New Orleans med märkliga kontakter.

    New Orleans är förmodligen den amerikanska stad jag gillar mest, men mycket har säkert förändrats där och särskilt efter orkanen Katrina.

    Jag besökte tom den äldsta grekisk-ortodoxa församlingen och kyrkan där i USA.

    Självfallet kom jag i kontakt med den raaa vardagen där ocksaa; folk som fick armarna avhuggna eller som skjöts med flera skott i pannan.

    Jag har en hel del minnen jag helst bara vill glömma.

    Ha, att Iran skulle faa kärnvapen av Ryssland är rena nyset!

    Ryssarna vill bara ha ett strategiskt fotfäste i mellanöstern och kärnkraft i fredligt syfte har aldrig skadat naagon.

    Däremot vet jag att Iran kommer att faa kärnvapen fraan den amerikanska södern och tillräckligt för att dessvärre kunna förgöra Israel 10 gaanger om, tyvärr.

    Naturligtvis kommer Israel att överleva – jag tror paa profetiorna i Bibeln – men problemet för Iran är att de hittills vägrat acceptera prislappen som familjen i den amerikanska södern satt.

    Att komma över plutoniumet där och faa avancerade kärnvapen är en baggis om man accepterar priset.

    Jag umgicks i de kretsarna och vet vad det är för människor.

    Ibland slogs de i hela högar; italienare är italienare, men de är nog schyssta innerst inne.

    Iranierna vill dock ha naagon som tror paa deras galna idéer, medan familjen ifraaga bara ser till ha pengarna.

    Dessutom är judarna faktiskt deras vänner, saa om iranierna vill ha det de önskar blir de illa tvungna att till slut betala priset, vilket jag tror att de tyvärr till sist ocksaa kommer att göra.

    New Orleans är en underbar stad. Jag älskar värmen och kvinnorna där.

    Hela atmosfären där vid Mississippifloden brukade i alla fall vara fantastisk och mycket annorlunda jämfört med det byraakratiska Washington DC, eller tjänstemannalika New York City, städer som jag i och för sig ocksaa gillade.

    Hela New Orleans vibrerar och det finns alltid ett hus dit du är välkommen och när du gaar paa trottoarerna krasar skalen av kackerlackorna du trampar ihjäl.

    Men saa är livet där och med härliga stekar och underbara saaser och otroliga damer.

    Jag har aldrig känt mig saa hemma naagonstans som i New Orleans och om jag faar välja min framtid skulle jag gärna vilja bli guvernör där i det tusenaariga riket… 🙂

    Gilla

  11. Pingback: Tweets that mention Jävla knullgubbar! En paj i nyllet på prästerna | Helena Palena -- Topsy.com

  12. Antonia skriver:

    Ju de ska grillas sakta. Barn som blev utnyttjade av de i guds namn säkert, kommer ihåg det i resten av sina liv. Och plågar dem.
    Så att ta prästerna snabbt och smärtfritt vore bara paradis för dem.
    Men de är säkert snabba att ta fram frasen att ”vända andra kinden till” och förlåta i guds namn.

    Gilla

  13. Helena Palena skriver:

    Philippe: Amerika är ett märkligt land. Louisiana har fått namn efter franske kungen. Nej, jag tror inte New Orleans är min grej. Vill hellre vara i Maryland och Massachussets där Kennedy häckade. Eller i San Fransisco. Undrar vilken familj du pratar om. Det finns många familjer som är sååååå rika. Det känns ändå som allt går mot en kulmen. 2012 kanske inte är så tokigt ändå.

    Antonia: Såna övergrepp kommer man nog aldrig över. Grillas sakta och länge ska dom. I den eviga elden.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.