Carl Bildt vs Ian Wachtmeister! Ian tar över Carls skribenter

Jag började läsa Carl Bildts blogg förra sommaren. Skrev kommentarer regelbundet. Det spårade ur lite lätt för det blev storstädning och flera blev avstängda. Så nu är det inte så många som skriver kommentarer hos Bildt – men dom läser i alla fall eftersom han alltid ligger på topp på WordPress.

Ian Wachtmeister började blogga häromveckan. Startade med ett jättekul inlägg om hur det var när räntan var 500 procent och Bildt statsminister i början på 90-talet. Ian skriver kul och har fått ta över Bildts kommentars-skribenter. Ian ska känna sig hedrad tycker jag. Vi får se hur länge det roliga varar. Men Ian vill ju ha drag under pampuscherna – och det ska han få! Som sagt – vi får se hur det går. Och jag kan sätta en femma på att Bildt tittar in hos Ian då och då….

——-

Det här inlägget postades i Politik och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Carl Bildt vs Ian Wachtmeister! Ian tar över Carls skribenter

  1. ohlundonline skriver:

    Helena:

    Jättebra skrivet! 🙂

    Jag tycker egentligen inte att debatten spårade ur på CBs blogg.

    Ibland var det iofs lite av brainstorming, men ändå.

    Debatten var i alla fall underhållande och kul och ledde till en och annan intressant reflektion.

    Vi upplever ju alla verkligheten med olika ögon och din referensram är kanske inte alltid min, exempelvis.

    Vad jag menar är att ord är värdeladdade och att vi alla bär på en ryggsäck av emotioner som är relaterade till våra personliga liv och våra egna upplevelser.

    Blogg-censuren på CBs blogg är i alla fall tragisk och ett misstag.

    Om nu CB upplevde att kommentarerna spårade ur, tycker jag att han skulle skrivit ett inlägg med en varning om en kommande blogg-censur, istället för att bara helt sonika slänga ut alla, som tagit för vana att kommentera hans inlägg, utan den minsta förvarning.

    Ian Wachtmeisters blogg är jättekul och jag tror vi kommer få se mer humor där än på CBs blogg.

    Jag upplever också att Ian Wachtmeister har lite mer distans och lite mer teleskopsyn på det aktuella skeendet än CB, som sitter mitt i röran och är hårt bunden av omvärlden, statsministern och politiska överväganden.

    Men visst är bloggvärlden härlig och fri och en seger för demokratin och det fria ordet.

    Jag minns hur jag för 20 år sedan jobbade hårt på en artikel jag ville få publicerad på Brännpunkt i SvD.

    Den publicerades aldrig och jag ringde då upp Fredrik Braconier på SvD, som ansvarade för den sektionen, för att få en förklaring.

    Han förklarade då för mig att det jag skrivit både var väldigt intressant och välskrivet, men att det saknade verklighetsförankring och att han i alla fall inte höll med mig.

    Nähä.

    Visst är det underbart med internet och bloggvärlden, där man fritt kan uttrycka sin mening och förhoppningsvis bidra med någon intressant synpunkt. 🙂

  2. bestofmankind skriver:

    Ians blogg är som skänkt från ovan. En ny daglig plats (förutom denna blogg) för skrivsugna, politiska, orädda, intresserade personer.

    Verkligen jättekul hideout – även som en plats att hålla kontakten med ”gamla” med/mot debattörer från CB´s blogg.

  3. Antonia skriver:

    Ska kolla den då. Men jag avstår nog att kommentera. Vore väl kul om flera läste mina inlägg också, men jag är varken rolig eller har så mycket att säga så att folk ska rusa benen av sig 😦

  4. Antonia skriver:

    🙂 det är bara att inse att bloggvälden är som vilken värld som helst. Är man känd får man massor av läsare – Linda Rosing, tex, läste några inlägg hos henne innan jag dömde ut henne som en dum bimbo, men lik förbaskat 1000-tals som läser smörjan varje dag. och läser många andra som är bra men knappt några som hittar in till de.
    Ja, allting är som vanligt, med andra ord.

  5. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – HelEna – Jag skulle nog vilja dubbla Ditt utgångsbud på fem kronor till det dubbla, faktiskt… 🙂

  6. VBW skriver:

    Det roliga kommer att vara – trust me.

  7. Helena Palena skriver:

    ohlund: Det är bara cirka 100 personer som får skriva på DN Debatt och på Brännpunkt …

  8. ohlundonline skriver:

    Helena:

    Ja, uppenbarligen. 🙂

    Faktum är att jag inte visste att det var så få, men jag har ändå fått andra saker publicerat på Brännpunkt, när jag skrev dit för många år sedan. 🙂

    Trägen vinner! 🙂

  9. menuette skriver:

    Haha, vad bra att Ian börjat nu när Carl beslöjar sig.
    Ska kolla in hans blogg och se om de är ngt skoj 😉
    Tanke: på internet finns det något för oss alla.

  10. znogge skriver:

    Det är jag väldigt övertygad om att han gör! För övrigt tycker jag det är kul med politiker som bloggar.
    Kram!

  11. Ian Wachtmeister skriver:

    Jag ska göra vad jag kan!
    Hälsningar till alla rebeller.
    Ian

  12. Helena Palena skriver:

    Men se God Morgon herr Greve! Välkommen hit!

  13. bloggerik skriver:

    Eftersom det finns gott om fanatiska Mac användare så tänkte jag kolla hur långt man kan driva frågan på Carl Bildts ”Mac inlägg”. Jag postar min lilla utmaning här eftersom jag vill att ni skall se hur man kan med enkla medel få folk att säga konstiga saker.

    Tror ni man kan få upp inläggen till 250 st ? 🙂

    PS (Vi simmar alla i samma ankdamm, eller hur Greven)

  14. perfro skriver:

    Brukar alltid följa CB:s blogg och komma med mina små kommentarer där.

    Satt i tv-soffan i går och lyssnade på en hearing om hur det är beställt med dagens äldrevård, nåt jag själv vet en del om som boende på ett äldreboende.

    Det var ju en hel del intressanta vinklingar om förnyelse mot ökad valfrihet och fri företagsamhet.

    Detta är tydligen herr grevens nya gebit.
    Ja,ja inom den offentliga sektorn kan man skära guld med täljknivar.

    Men alla hade kul och tyckte nog inne i själen att det mesta var sunt!

    Fortsätt Ian!

  15. Helena Palena skriver:

    Jasså – bor du på ädlreboende. Fattar direkt inte din kommentar här.

  16. Ping: Ian Wachtmeister var en lisa för svenska folket! Vila i frid kära gigant! | Helena Palena

Kommentera

