Var är Madeleine McCann? Vad är mest troligt: Nersövd av mamman eller tagen av en pedofil?

Madeleine McCann

Det här med lilla Madeleine – hur sorgligt är inte det egentligen? Om hon blivit bortrövad eller om föräldrarna sövt ner henne för hårt – vilket som är värst måste ju vara en gradskillnad i helvetet!

Jag kan verkligen leva mig in i det hela eftersom min son har en flicka som blev fem i dagarna och tvillingar – en flicka och en pojke som fyller två i början på oktober. Samma uppsättning på ett år när. När den första flickan var tre – då kom hennes tvillingsyskon. Härligt! Då fick hon några år på sig att sola sig i glansen av sina föräldrars blickar.

Madeleine McCann däremot var bara två år när tvillingarna kom och detroniserade henne. Och av dom bilderna jag sett av henne var hon säkert ganska utåtagerande för att hävda sig. Hon ser ut att ha varit ett riktigt charmknippe. Som flickor brukar bli – var hon mycket lik sin pappa.

Så åker föräldrarna – båda läkare – på semester med barnen. Och Madeleine som var lite större somnade väl inte som hon skulle om kvällarna. Tvillingarna tuppade säkert av med sina vällingflaskor. Men inte Madeleine – så tänk om dom gav henne sömnmedel för att kunna sitta med sin vänner och äta och dricka vin på kvällarna. Och så lämnade dom barnen ensamma på rummet – sprang dit ofta för att titta på dom.

Om det nu är så som man kan tro att mamman sövt ner jäntan och det råkade bli för mycket så är det ju inte klokt. Något sådant skulle jag aldrig kunna göra. Men läkare har ju tillgång till både det ena och det andra – och dom kanske inte tyckte att det var så farligt med lite sömnmedel. När barnen var små såg jag eller min man till att dom fick lägga sig i lugn och ro fast det var fest där man var. Någon måtta får det allt vara! Ska man ha barn då får man tamigfan ta hand om dom också! Barn behöver lugn och ro och samma nattningsprocedur om kvällarna!

Om Madeleine redan låg död där i sin säng – vad hade Gerry och Kate att välja på. Gömma henne eller förlora sina positioner som läkare. Förlora sina liv, sin prestige och sina tvillingar. I det ljuset kan jag förstå om dom nu gjort sig av med kroppen. Är dom oskyldiga har dom verkligen hamnat i en skärseld. I ett rent levande helvete. Stackars människor hur det nu än förhåller sig!

——-

Det här inlägget postades i Människor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

40 kommentarer till Var är Madeleine McCann? Vad är mest troligt: Nersövd av mamman eller tagen av en pedofil?

  1. Trinity Pete Parfalk skriver:

    Tyvärr är jag orolig att det mest TROLIGA är att Typiska sortens ”Ne Wave LYX Morsor” av Media skapade har ”SÖVT NER” sina barn för de var väl 3 till antalet och gav Dottern för MYCKET eller allergis reaktion och ÄCKLIGAST av allt är sedan Media HYCKLERIET & massmedia hypandet de SJÄLVA skapade i syfte DÖLJA sina brott men så klart kan vara ett sätt för Portugiserna att Rädda sin TuristIndustri och KASS Maffia Polisers Dåliga anseende

  2. Helena Palena skriver:

    Pete: Om det nu är så att mamman och pappan sövt ner jäntan så är det förskräckligt – det finns inte ord! Och det värsta i hela kråksången är ju att media tjänar pengar på det hela! Massor med pengar för att vi människor är så nyfikna och sensationslystna.

  3. Trinity Pete Parfalk skriver:

    JO flåt jag kanske är för ”Kortfattad” så inte ni/DU hänger med

    jag som JustLikeAHuman Thunder/FOOL;) Trinity Pete parfalk ställer mig FRÅGANDE TILL VARFÖR Journalister o massmedia INTE ställt de VIKTIGASTE Frågorna NÄR Poliserna NU anklgara Föräldrarna

    DVS VAR DE ANDRA BARNEN NERSÖVDA samt har de sagt de fick sömnmedel för om de INTE var det fallerju HELA Portugisiska anklagelsen…ELLER HUR??

  4. Vb skriver:

    Min mamma brukade ge mig likör när vi var utomlands och hon vile ut och shaka loss.Jag var en liten flicka, som en gång fick vakna med militärer på gatorna i natten.Juntan tog över i Grekland och min mmma var inte hos mig.
    Jag tror tyvärr att Madelenes mördare är hennes ”föräldrar”.

  5. Ann Christin skriver:

    Hej!
    Jadu, det är skit hur det än är. Att människor saknar förmåga att ta hand om sin avkomma är inget nytt – men med preventivmedelsrevolutionen kunde man ju hoppas att de som ändå bara vill vara egoistiska och se till sina egna behov skulle kunna strunta i barn.

    Man behöver ju verkligen inte skaffa barn idag! DET är det största mysteriet…

  6. Magnus skriver:

    Trinity Pete Parfalk: Är det bara media som hypat detta? Var det itne föräldrarna själva som gjorde det?

    Föräldrarna verkade anse att ju mer de fick vara i rampljuset, träffa påven mm, dess bättre… Jag vet inte varför. En dragningskraft till strålkastarljuset?

  7. znogge skriver:

    Jag tror tyvärr också att föräldrarna är inblandade. Det är inte helt ovanligt i fall som detta. En väldigt tragisk och hemsk historia i vilket fall som helst!

  8. maggihaglund skriver:

    Det är mycket, mycket tragiskt att detta hände just i Portugal. Polisen där har mycket konstiga regler att följa och är ett av europas mest korrupta polis. Detta har gjort Potrugal till det lättaste landet att föra in knark från Sydamerika bl a. Om man följt knark-kust polisen regler häpnar man och förstår inte vad de pysslar med. Allt går ut på att ej få ett dåligt rykte och de gör man bäst genom att ej ta fast så många smugglare. Vilken syn på problemet. Är ganska övertygad att detta fall är något likartat. De vill ej ha något pedofilfall, så därför skyller man på föräldrarna. Jag är inte förvånad. Ett liknande fall i samma områdeför tre år sedan, fick samma karaktär, trots moderns ihärdiga förnekande. Jag är 100% övertygad att Madeleines föräldrar är totalt oskyliga och detta drar ihop sig till tidernas polisskandal i Portugal. Välbehövligt med en upprensning av polismaffian, men oerhört tragiskt för de redan så hårt drabbade föräldrarna. Jag lider med dem.

  9. tobbe skriver:

    Troligen föräldrarna som är skyldiga. Statistiskt så brukar det vara så. Och dom flesta bevis pekar på det. Tyvärr så strular polisen så risken är att mördarna får gå fria.

    Förjävligt också att dom använder pengar som har skänkts för att hitta tösen till att fria sig själva.

  10. Helena Palena skriver:

    Vb: Tycker synd om dig. Att behöva uppleva något sådant som barn. Hu´va!

    Ann-Christin: Ja, man kan undra varför människor skaffar barn som inte vill ta hand om dom. Det är ju som att fråga varför livet finns!

    Maggi: Ja, hoppas du har rätt. Ibland får jag den känslan också att dom är oskyldiga. Och som du skriver vill inte polisen i Portugal ha bad-will och försöker då sätta dit Kate och Gerry istället! Så kan det vara. Herreminje – vad skulle dom till Portugal och göra med sina barn

  11. divage skriver:

    Jag ser en hel del paralleller med fallet Bobby. Fast där var föräldrarna outbildade stackare,som missbrukade, medan här är ju högutbildade läkare, som erkänner att de har gett sömnmedel till sin dotter för att kunna gå ut med sina vänner i lugn och ro.
    Hur mycket skulle en barnflicka ha kostat, egentligen?
    Om det var en olycka, så blev de säkert paralyserade av vad de har gjort och uppdiktat en rövarhistoria som har accelererat till oanade höjder. Och säkert hade de också hört om Lindbergs baby som också har blivit kidnappad, och aldrig blivit riktigt klarlagd vad som har hänt.

    Enligt polisrapporten har de hittat hår från flickan i hyrbilen som föräldrarna har hyrt efter hennes s k försvinnande.
    I bagageluckan. Och det handlar tydligen inte 1 eller 2 strå utan en hel del.
    Hur den än faller är det tragiskt.
    Tyvärr hela historien visar att man lättare tar parti till bildade och vackra människors fördel.

  12. Eivor skriver:

    Ja du, vet inte vad jag ska svara här så hjag avstår.

    tack för din kommentar hos mig.
    Tror nog det är datorn i sig som är skit. Temporära filer tar jag bort och jag har bara en brandvägg.
    Dom har ju varit inne i dagorn och jobbat, så det vete katten. Men det är ju olika svar med vem man snackar med. Lutar nog åt en ny.

    Hoppas du har det bra i höstmörkret som börjar sänka sig. antar du har mörkare tidigare än här. Men än är det ingen fara klockan 19 så börjar det,

    Ha det gott
    Kramar
    Eivor

  13. Gunnar skriver:

    Hej
    Hur man än ser på detta så är det dystert.Hoppas att sanningen kommer fram och att flickan kan få vila i ro.

  14. americanlady skriver:

    ja, visst jag har matat dom hela sommaren.
    Det har varit ett herrans fågelliv
    i buskarna, och vad många fågelungar jag har sett.
    Sen har jag nog tömt konsums lager av vildfågelfrön *skratt*
    Och om Madelein, där är det skumt ??? Har följt det så där men man blir misstänksam mot föräldrarna fast å andra sidan man har ju bara det tidningarna skriver.
    Man vet ju hur det är…. när ”drevet” går.
    Wanja

  15. Imse Vimse skriver:

    Föräldrarna har ju sannerligen hamnat i helvetet. Oavsett orsak till att de hamnat där. Och tyvärr tror jag att de ligger bakom det hela.

  16. Vicke skriver:

    Jag vill inte tänka tanken att dom skulle söva sina barn, jag hoppas att vi får en klarhet fort i det här fallet!
    Vicke

  17. kulligullan skriver:

    Såg på Efterlyst i kväll. Leif G W Persson tror att det är föräldrarna. Jag lutar åt samma håll som du….. men hur kan man bara?????
    Gott m inlagda rödbetor. Har kvar sen förra året.
    Morötter och ärter är hemma nu. Ska börja ”bygga om” lite på kolonin. Ändra på rabatter alltså. Men det är lite blött nu så jag får bida min tid lite.
    Ha de gôtt

  18. Om de har sövt ner flickan för att gå ut för att roa sig? Var ligger deras ansvar som föräldrar? Bara att tänka sig att de lämnar ett så litet barn ensamna lät märkligt. De flesta föräldrar vet att barn vaknar på nätterna och speciellt i främmande rum`?

    Ett läkarpar som inte klarar av sitt föräldraransvar. Det får mig att tanka på de läkarparet , var de från Skåne någonstans, som hade adopterat en liten pojke från Polen. Minns du? När paret fick egna barn så skickades pojken tillbaka, som om pojken var någon sorts utbytbar vara som vid fel kan lämnas tillbaka.

    Min man tror att föräldrarna är skyldiga. Det lutar mer och mer åt det hållet.

    Stackars barn….Vad är det för människor som kan göra så? Mot ett barn! Hur många barn går inte samma ödes till mötes varje dag. När kommer människor att bli mänskliga.???

    Varma kramar
    Margareth

  19. maggihaglund skriver:

    Jag tvivlar inte en sekund på att Madeleines föräldrar är totalt oskyldiga till dotterns hemska öde. Portugisisk polis kommer att få stå med rumpan bar ganska snart och förhoppningsvis löses det tidigare snarlika fallet i samma område och den oskyldiga mamman kan släppas fri. Läs denna artikel.

    http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283987,00.html

  20. Helena Palena skriver:

    Maggi – det var just det! Var skulle dom i så fall har gjort av kroppen? Man kan ju inte förvara en död människa länge innan kroppen börjar lukta. Det går visst fort. Ja, det hela är en soppa.

  21. assdur skriver:

    Allt känns så trist är allt jag kan säga…
    Ett barn kan inte försvara sig heller !

    Önskar dig en bra fredagskväll
    mvh Marcus

  22. menuette skriver:

    Vet inte vad jag skall tro i denna historia. Hur än sanningen är, så är det mkt tragiskt!

    Har hört att mamman tvättade gosedjuret men inte läst det själv, och det kan verka lite konstigt att inte vilja ”behålla” lukten av sitt barn.

    Ha en skön helg🙂

  23. Eivor skriver:

    Hej
    Har kommenterat tidigare

    Men täkte fråga dig om dpi. Var kan man hitta det. På mina program finns det inte, bara om jag scannar.
    Det format jag har funkar ju men trycker ihop eller brer ut. Om jag inte tar direkt från original. Tänkte prova dpi, men som sagt…. Har du något tips?

    Hoppas de har det bra. Förlåt skulle frågat det först förstås. Här har man nästan blåst bort idag.

    Ha en fin helg.

    kramar från mig

  24. Christina W skriver:

    Om du vill prova att odla MiniBonnet så maila mig din adress så skickar jag frön.
    Vad det gäller Madeleine så är det ju en fruktansvärd historia. Oavsett vem som fört bort det lilla flickebarnet så tyder ju det faktum på att man drogar sina egna barn på att något är väldigt, väldigt fel.

  25. Hej,

    Såg du har tvillingar, grattis. Vad roligt jag är ju oxå tvillingmamma, fast de är 16 nu. Hoppas att du får en fantastisk helg, Bra att du tog upp det där med de dåliga ersättningarna för bönderna. Det glöms bort, gud vilket slit de har.

    Ja och om det här här med den bortrövade flickan vet jag inte riktigt vad jag skall tro. Det är något konstigt med det, men vi får verkligen hoppas att de är oskyldiga och att barnet hittas..

    Jag är nog också inne på Margareths mans teori, samt att läkare kan besitta en viss känslokyla det måste de med sitt arbete, och munchausen by proxy finns ju också.

    Att de skulle bli misstänkta tyder ju på att polisen faktiskt gör sitt jobb då statistiken talar mot dem. Men som sagt de är oskyldiga tills motsatsen bevisas..

    Trevlig helg och Sunne hälsningar
    Tindra-Annette

  26. Frida skriver:

    Jag tror föräldrarna är oskyldiga. först det här med portugals polis, angklagelserna kommer ju först och främst från dom, kanske då för att behålla turismen. sen, två utbildade läkare ger sömnmedel till sin dotter, visst dom borde straffas för det, och kanske för att lämna 3 små barn ensamma på ett hotellrum i ett främmande land, men som läkare borde de vara klokare än att ge överdos av sömnmedel. såna misstag har man inte råd att göra i sin karriär och då är man väl extra försiktig med sitt barn? Portugals polis borde ta sitt ansvar, för om de nu inte vill ha fler av dessa händelser borde de satsa på att ta fast förövaren iställat för att skylla ifrån sig. De borde visa att de tar sitt ansvar för det hela! då kanske man skulle känna sig trygg att åka dit igen. Föräldrarna borde kanske straffas för deras oansvarighet, men dom kanske blivit tillräckligt straffade redan?

  27. 123 skriver:

    hur som, där är inte en jävel som vet

  28. Lägg av! skriver:

    Ärligt talat, hur kan vissa av er ens lägga ner energi på att skriva om föräldrarnas delaktighet i fallet? Visst, de kan vara inblandade men lika gärna vara två helt vanliga föräldrar som lämnade sina sovande barn på hotellrummet för att gå och äta 50 meter från rummet.

    Säg att de är oskyldiga, ska de straffas nu då för hur de har hand om sina barn? Ni lägger ner tid på att skriva att man inte ska göra si eller så om man har barn, men tänk er in i hur man själv hade gjort! Det finns små vardagliga saker som kan riskera barns hälsa eller liv. Men man tror aldrig att det ska hända något. Hade de trott eller anat att något kunde hända hade de självklart inte lämnat barnen där själva.

    Madeleine är borta nu och man vet inte vad som hänt. Men är det verkligen värt att säga att de får ”skylla sig själva” för att de gick ut och åt? Alla som har barn och ett hus t.ex. går väl ut och grillar och sitter på baksidan av huset när barnen somnat sent på kvällen? Man har lika lite koll då som de hade på semestern. Då ska man straffa alla de föräldrar som gör så här också. För dte finns fan en Anders Eklund i varenda stad! De kan gå in i hus här i Sverige också! Så är det.

    Och det här med sömnmedlet, så länge mman inte undersökt Madeleine efter försvinnandet så kan man ABSOLUT inte veta om hon fått en överdos. Om ens sömnmedel över huvudtaget.

    Om ni bryr er så mycket om Madeleine så borde ni ge er ut och leta istället, det är allt det handlar om. Sitt inte vid datorn och kasta sten på föräldrarna som saknar sin dotter. Och även om de skulle vara skyldiga till något så är fortfarande det viktigaste att hitta barnet!

    Orka sitta här och tycka och tänka om något ni inte har något att säga till om ändå. Skärp er!

  29. sergels skriver:

    pappan har inte visat ett enda känslomässigt utbrott. Modern ser ut som hon har gjort sitt största misstag i hela sitt liv. O dom är oskyldiga? Knappast. Det gick snett o dom försökte dölja sitt misstag. Som många andra mördare.

  30. andrea skriver:

    varfö skulle dom döda sin egen lill dotter?
    va är anledningen?
    o varför ställer dom upp på en kort dokumentär?
    ja förstår inte, känns så sjukt alltihopa

  31. Jenni-Lynn skriver:

    Jag tror tyvärr också att föräldrarna är inblandade. Bevis ett: hur troligt är det att man lämnar barnen ensamma på rummet? Två: dom åkte på semester med tvillingarna några månader efter lilla madde försvann. Och när jag såg bilderna så tyckte jag dom såg rätt glada ut..
    Det här är min teori och nu står jag för vad jag tycker!

  32. Emelie Eriksson skriver:

    Jag tycker att mamman och pappa är idioter
    Man lämnar fan inte sina barn i ett hotelrum och sen går ner och äter med vänner

    jävla käring mamma och gubbajävle till pappa

    vad tänker ni med röven

    hon va en liten söt unge som kanske aldrig får leva sitt liv och alldrig ha en framtid

    Det är så sorligt

    jag hoppas att hon blir hittad och att hon är okej men jag hoppas med att hon inte åker hem till hennes mamma och pappa till de fattar hur jävla duma de är

    Madeleine McCann min bön till dig är att du är okej och att du kommer hem till dina bröder men att du bor hos din mormor eller farmor eller moster eller någon annan i släkten
    för jag tycket inte att de förkänar att ha dig när de nu bara lämnade ensam men dina bröder i ett hotelrum

  33. Sofia skriver:

    Jävla Idiot. ”Så tänk om dom sövde ner”, vad FAN vet du om dem? Vad vet du om deras liv? Vad vet du om deras relation? Sluta att spekulera, ta reda på fakta och hitta ledtrådar till var hon kan vara.

  34. Helena Palena skriver:

    Sofia: Idiot kan du vara själv. Jag skriver: Tänk om… Påstår inte! Big diff!

  35. Erik skriver:

    Såg Skavlan nyss och Madelens föräldrar var gäster. Pappan såg samlad ut medan mamman var helt bedrövad. Svårt att avgöra på deras ansiktsuttryck om dom var inblandade i försvinnandet eller inte. Men lite konstigt att fortfarande leda utredning efter henne om de hade varit skyldiga.
    Nej jag tror att hon helt enkelt blev kidnappad av någon okänd, ingen kan säga vad det är som hänt men nu 5 år efteråt är chansen tyvärr mycket stor att hon är död.

  36. Helena Palena skriver:

    Erik: Det är så sorgligt så det finns inte ord. Och skulle flickan komma tillbaka nu – vad har hon varit med om! Usch! Kan inte inte ens tänka tanken.

  37. allemand skriver:

    Enligt mammans egen uppgift i går kväll i Skavlan så såg deras manlige vän en man med ett barn i armarna avlägsna sig från hotellet. Om nu det vore så att Mamman och Pappan är inblandade så måste de i sådant fall ha hyrt någon tredje person för att göra det. Då är det så många inblandade att någon borde ha läckt redan nu av misstag eller någon annan orsak.

    Jag vet bara vad föräldrarna säger hos Skavlan och gissar från det.

  38. Valdemar skriver:

    Man kan spekulera i det oändliga men faktum kvarstår att föräldrarna har festat till rejelt (14 flaskor vin var uppställda på bordet) den kvällen (och kanske många andra kvällar) och lämnat barnen utan tillsyn. Det talar sitt tydliga språk om vad för sorts föräldrar de här två är, hur utbildade och fina de än verkar utåt – skenet bedrar. Att ge sina barn sömnmedel för att kunna roa sig i fred är vidrigt…

  39. allemand skriver:

    @Valdemar, hur vet du att hennes föräldrar drack, var du där? Var du där de andra kvällarna också?

  40. Luminus skriver:

    Men pappan eller mamman kanske hade gjort något mot en patient och så skulle dom få betala för det? Så då väljer dom att ta äldsta ungen. tror det är högst otrovärdigt att mamman råkade ge sin dotter för mycket sömnmedel som en professinell läkare. Eller så kan det ha varit ett snusko som spanat in ungen och observerat familjen tills det fanns chans att slå till, hen kanske hade observerat rummet den dagen och märkt att dom kom efter en viss tid, så det blev väl bråttom men hen hann tydligen men kanske fick väldigt bråttom sen när hen skulle gå därifrån, det är möjligt att mamman/pappan gav henne sömnmedel så Madeleine kanske inte vaknade när hon blev tagen? Det kan handla om att mamman eller pappan stod i skuld till någon eller typ en tjänst så kanske dom vägrade att göra det?Tror inte att det var dom som skadade/dödade/ kidnappade deras stackars dotter. i och för sig borde dom kolla föräldrarnas psykiska hälsa för att se om dom kanske har en sjukdom som skulle kunna göra något så hemskt eller om dom har blivit psykiskt förstörda efter kidnappningen.

Kommentera

